Zwiedzający stoisko firmy Manitowoc na październikowych targach Bauma 2022 będą mogli po raz pierwszy publicznie zobaczyć nowy żuraw drogowo-terenowy Grove GMK6400-1.
– Poprzednik modelu GMK6400-1, GMK6400 odniósł ogromny sukces i przełamał schemat tego, co było możliwe w przypadku sześcioosiowego żurawia pod względem siły podnoszenia. W nowym i zmodernizowanym żurawiu zachowaliśmy moc, którą klienci uwielbiają, a także dodaliśmy więcej prędkości i elastyczności– komentuje Andreas Cremer, wiceprezes ds. zarządzania produktem dla żurawi terenowych w firmie Manitowoc.
– Poprzednik modelu GMK6400-1, GMK6400 odniósł ogromny sukces i przełamał schemat tego, co było możliwe w przypadku sześcioosiowego żurawia pod względem siły podnoszenia. W nowym i zmodernizowanym żurawiu zachowaliśmy moc, którą klienci uwielbiają, a także dodaliśmy więcej prędkości i elastyczności
– komentuje Andreas Cremer, wiceprezes ds. zarządzania produktem dla żurawi terenowych w firmie Manitowoc.
Podobnie jak GMK6400, nowy GMK6400-1 ma udźwig maksymalny 400 t i wysięgnik główny 60 m. Manitowoc wyposażył GMK6400-1 w nowe innowacje, w tym ulepszony układ hydrauliczny z szybszym przepływem, co pozwala zapewnić szybsze prędkości robocze i jeszcze płynniejsze ruchy. Do nowej maszyny o masie 400 t dodano również system sterowania dźwigiem (CCS) i system zmiennego pozycjonowania wysięgnika MAXbase.
– Wiedzieliśmy, że chcemy dodać CCS i MAXbase w klasie 400 t, a nasze rozmowy w ramach Voice of the Customer to potwierdziły. Włączenie tych unowocześnień do nowej konstrukcji, wraz z najnowszym silnikiem spełniającym wymogi obecnych norm emisji spalin, było skomplikowanym procesem. Rezultatem jest imponująca wydajność wagi ciężkiej, która zapewnia większą produktywność i rentowność dla naszych klientów– mówi Andreas Cremer.
– Wiedzieliśmy, że chcemy dodać CCS i MAXbase w klasie 400 t, a nasze rozmowy w ramach Voice of the Customer to potwierdziły. Włączenie tych unowocześnień do nowej konstrukcji, wraz z najnowszym silnikiem spełniającym wymogi obecnych norm emisji spalin, było skomplikowanym procesem. Rezultatem jest imponująca wydajność wagi ciężkiej, która zapewnia większą produktywność i rentowność dla naszych klientów
– mówi Andreas Cremer.
Nowy silnik w GMK6400-1 spełnia najnowsze wymagania zarówno norm emisji Tier 4 Final, jak i Euromot 5. Jazda zarówno na drodze, jak i w terenie jest wydajna dzięki bardzo efektywnemu układowi napędowemu, który obejmuje układ zawieszenia Megatrak i napęd hydrostatyczny MegaDrive. Podobnie jak w przypadku żurawia GMK6400, nowy GMK6400-1 zawiera opcjonalny, zwiększający udźwig system MegaWingLift. Ten samonapinający się osprzęt może być rozłożony w mniej niż 20 minut i nie wymaga dźwigu wspomagającego. Zwiększa ona udźwig do 70% na głównym wysięgniku i do 400% przy użyciu wysięgnika. Dzięki temu żuraw dobrze nadaje się do takich zastosowań, jak budowa mostów, praca na farmach wiatrowych czy montaż żurawi wieżowych. Producent spodziewa się, że żuraw okaże się popularny w projektach infrastrukturalnych, budownictwie ogólnym, energetyce i przemyśle.
Maksymalna wysokość podnoszenia GMK6400-1 wynosi 136 m, przez co żuraw Grove może podjąć się zadań, które zwykle wymagają siedmioosiowego (lub nawet ośmioosiowego) żurawia, ale w mniejszym rozmiarze. Jest to przecież żuraw terenowy, który może podnieść do 64 t na swoim 60-metrowym wysięgniku głównym z MegaWingLift.
Topcon Magnet - skrót do sukcesu
Premiera żurawia Grove GMK6400-1
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę