[ATB] Technika

Przedłużenie linii tramwajowej w Bordeaux

Data publikacji:

Francuskie miasto Bordeaux jest stolicą regionu Nowa Akwitania w departamencie Żyronda. Miasto liczy ponad 200 tys. mieszkańców. Na zachód od Bordeaux znajduje się międzynarodowy port lotniczy, który jest jednym z największych tego typu obiektów w południowej Francji. Obecnie trwają tam prace związane z przedłużeniem linii tramwajowej A w stronę lotniska, dla usprawnienia transportu pomiędzy miastem a lotniskiem.

Lotnisko Bordeaux Mérignac jest w centrum dużego projektu, w ramach którego powstanie nowa infrastruktura, nowe budynki,  parking typu „Park and Ride” o pojemności 250 miejsc, a także 4 do 5 nowych stacji tramwajowych. Do tej pory dostanie się na lotnisko było możliwe tylko transportem samochodowym lub autobusowym, planowane przedłużenie linii A o długości 3 mil pozwoli sprawniej i szybciej poruszać się w centrum ruchliwego miasta, zwłaszcza w czasie godzin szczytu.

Do szeregu zadań

Do pracy nad przedłużaniem linii tramwajowej, wykonawca stosuje m.in. głowicę urabiającą w postaci frezu bębnowego MB - R700 MB Crusher - firmy, która jest światowym liderem w produkcji i sprzedaży łyżek kruszących i przesiewających, maszyn i wyposażenia dla budownictwa, rozbiórek i przemysłu recyklingu. Głowica została zamontowana na koparce Liebherr 914 zapewniającej niskie zużycie paliwa i redukcję emisji przy tej samej wydajności pracy.

Głowica urabiająca MB - R700 przeznaczona jest do zastosowań wymagających cięcia lub kruszenia twardych materiałów. Idealnie sprawdza się podczas obróbki betonowych ścian i powierzchni profilowanych, a także kopaniu rowów, drążeniu skał, rozbiórce oraz do wszelkich zastosowań w obszarze miejskim, jak również w ograniczonych obszarach budowy. MB-R700 nadaje się do koparek każdej marki o masie od 6 do 13 t. Głowica MB Crusher wyposażona jest w podwójny silnik z napędem bezpośrednim, który pozwala na frezowanie dowolnego materiału przy jednoczesnym osiągnięciu wysokich prędkości produkcji. Zaimplementowany system Power Boost dostarcza więcej energii dla głowicy, w przypadku jej większego zapotrzebowania na moc. Prezentowaną głowicę cechuje też wyjątkowa zwartość i niski środek ciężkości, które poprawiają równowagę i znacząco zmniejszają obciążenie ramienia koparki, eliminując również wibracje uderzeniowe.

Środowisko ponad wszystko

Warto także wspomnieć o aspekcie środowiskowym projektu. Docelowo linia tramwajowa odciąży tradycyjny transport drogowy, ale ważne jest także bieżące oddziaływanie prac budowlanych na miejskie otoczenie. Tutaj wykonawca stosuje wysokowydajne maszyny o niskim poziomie emisyjności, a ponadto zmielony materiał pozostały po frezowaniu powierzchni jest wykorzystywany na miejscu do wypełniania. Dzięki temu rozwiązaniu recycling prowadzony jest na miejscu, obniżone są koszty materiałów wypełniających oraz wydatki na ciężki transport w ruchliwym centrum miasta. Na zakończenie - ciekawostka. To właśnie francuski wynalazca, Monsieur Alphonse Loubatw 1852 r. opracował rowkowaną szynę. To zapewniło rozwój transportu tramwajowego w miastach takich jak Paryż czy Nowy York. Francuzi wiedzą więc, co robią.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atb 05/2020 - zamów:

Bezpłatny egzemplarz   prenumeratę

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.