W sobotę 30 czerwca GDDKiA udostępni przejazd poprzeczny na węźle Konarzewo nad budowaną drogą ekspresową S5 Poznań – Wronczyn. Trwają ostatnie prace wykończeniowe i odbiory techniczne. Otwarcie przejazdu zaplanowano na godz. 10. Ułatwi to m. in. ruch lokalny, który jest mocno utrudniony przez przeciągającą się budowę ekspresówki. Finału budowy całej trasy niestety nie widać, ale inwestor zapowiada, że tam gdzie to możliwe, będzie ułatwiać życie kierowcom.
– Od przyszłego tygodnia wzmocnione brygady wykonawcze rozpoczną prace na węźle Mosina – informuje Alina Cieślak, rzecznik prasowa GDDKiA w Poznaniu. Chodzi o skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 431. – Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami planujemy go oddać do użytku do końca lipca br. – mówi. Przypomnijmy, droga ekspresowa S5 Poznań – Wronczyn (od połączenia z autostradą A2 do okolic Mosiny ma ok. 16 km długości. Jest budowany przez konsorcjum na czele z firmą Toto. Tempo prac wykonawcy budzi jednak poważne zastrzeżenia. Droga miała być gotowa jeszcze w ubiegłym roku, kolejny termin wyznaczono na maj tego roku. Obecnie mowa jest o uzyskaniu przejezdności w czwartym kwartale tego roku. O ile wykonawca weźmie się do pracy. Obecnie zaawansowanie prac przekracza 70 proc. GDDKiA informuje, że „mobilizuje” wykonawcę, ale bierze pod uwagę także odstąpienie od umowy, gdyby inne działania nie były skuteczne. Taka opcja też prac nie przyspieszy – będzie oznaczała konieczność inwentaryzacji, a następnie ponownego ogłoszenia przetargu i finalnie także prawdopodobnie wyższe koszty. Stawką przy decyzji o ewentualnym zerwaniu umowy jest także otwarcie (lub zamknięcie) temu wykonawcy możliwości realizowania kolejnych zadań – realne szanse Toto ma obecnie na S61 koło Łomży, gdzie jego oferta jest najkorzystniejsza i na S1 obejście Węgierskiej Górki, gdzie złożył propozycje z najniższą ceną.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę