Cargotec został wzmocniony przez Hiaba i Kalmara w pierwszej połowie 2019 r., podczas gdy dywizja MacGregor odnotowała słabe wyniki.
Sprzedaż wzrosła o 11 procent dla grupy, do 1.767 milionów euro, z 1.589 milionów euro w pierwszej połowie 2018 roku. W fabryce dźwigów portowych Kalmar wzrosły o 9% z 760 do 828 milionów. W dziale offshore crane sprzedaż MacGregor wzrosła o 2% do 266 milionów euro z 259 milionów euro.
Patrząc na ostatni kwartał (2 kw. 2019 r. W porównaniu do II kw. 2018 r.), Sprzedaż Hiaba wzrosła nawet o 22%, do 358 mln EUR z 295 mln EUR. W Kalmarze odnotowano 10% wzrost, podczas gdy Mac Gregor odnotował spadek o 5%, ze 133 mln EUR do 127 mln EUR.
W przypadku zysku operacyjnego w drugim kwartale Hiab i Kalmar wzrosły odpowiednio o 20% i 40% do 47,3 mln EUR w przypadku Hiaba i 34,6 mln EUR w przypadku Kalmara. Dla Hiaba były to wyniki najlepsze w historii. MacGregor odnotował jednak stratę w wysokości 12,9 mln EUR w porównaniu z zyskiem 2,8 mln EUR.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę