W przyszłym roku, w Krakowie odbędzie się 14. edycja międzynarodowego wydarzenia poświęconego betonowym nawierzchniom drogowym gromadzącego najlepszych ekspertów w tej dziedzinie z całego świata. Współgospodarzem konferencji Concrete Roads 2022, obok europejskiej organizacji EUPave, będzie polskie Stowarzyszenie Producentów Cementu.
Drogi betonowe są istotnym elementem odpowiedzi na wyzwania jakie niesie ze sobą przyszłość w zakresie infrastruktury. Ochrona środowiska wymaga mocnego działania m.in. w zakresie zmniejszania emisji CO2 nie tylko na etapie budowy, ale całego cyklu życia nawierzchni. Z kolei rosnące natężenie ruchu samochodowego, w tym przede wszystkim ruchu ciężkiego powoduje, że coraz istotniejsza jest wytrzymałość.
Aspekty te są coraz istotniejszymi, ale oczywiście nie jedynymi, które powodują, że drogi betonowe zyskują uznanie na całym świecie i z roku na rok buduje się ich coraz więcej. Co więcej rozwój zróżnicowanych technologii budowy dróg, napędza konkurencyjność i jest kluczowym czynnikiem gwarantującym innowacyjność rozwiązań.
Według GDDKiA, jeśli chodzi o sieć dróg krajowych, w 2020 r. przybyło 74 km dróg betonowych, a bitumicznych (asfaltowych) blisko 64 km. Obecnie na sieci dróg krajowych jest 780,5 km odcinków wybudowanych w technologii betonowej. W realizacji jest obecnie 1225,2 km, z czego 402,3 km w technologii betonowej - informuje największy inwestor w Polsce.
O rozwoju technologii dróg betonowych eksperci z całego świata będą w przyszłym roku dyskutować nad Wisłą. Concrete Roads to największa międzynarodowa konferencja naukowo-techniczna dotycząca nawierzchni betonowych, w której uczestniczą projektanci, konstruktorzy, wykonawcy, technolodzy, inwestorzy, zarządcy oraz ludzie nauki związani z infrastrukturą drogową z całego świata. Sympozjum odbywa się co cztery lata, a poprzednio miało miejsce w Berlinie. Każda z edycji cieszy się coraz większym zainteresowaniem.
Głównym mottem polskiej edycji sympozjum jest hasło „Concrete Roads to the Green World” podkreślające jak wiele wysiłku, pracy i nakładów inwestycyjnych ponieśliśmy jako kraj w rozbudowę infrastruktury drogowej, przyczyniając się tym samym do wzrostu bezpieczeństwa kierowców, ograniczenia emisji CO2 i naszego wkładu w osiągnięcie celów RoadMap 2050.
– Stowarzyszenie Producentów Cementu od początku swego istnienia popularyzuje w Polsce wiedzę o drogach z betonu i czujemy się dumni, że obecnie na krajowych trasach szybkiego ruchu mamy w niemal jednej piątej nawierzchnie betonowe. Są to bardzo trwałe i bezpieczne drogi. Co więcej szacujemy, że na drogach samorządowych już na ponad 1 tys. km mamy do czynienia z nawierzchniami z betonu, a każdego roku przybywa ok. 100 km kolejnych. Te nasze doświadczenia i osiągnięcia zostały dostrzeżone za granicą i dzięki temu Kraków będzie w przyszłym roku gospodarzem tego wyjątkowego w skali branży wydarzenia, jakim jest sympozjum Concrete Roads– mówi Jan Deja, dyrektor biura Stowarzyszenia Producentów Cementu, który kieruje również pracami Rady Programowej Concrete Roads 2022.
– Stowarzyszenie Producentów Cementu od początku swego istnienia popularyzuje w Polsce wiedzę o drogach z betonu i czujemy się dumni, że obecnie na krajowych trasach szybkiego ruchu mamy w niemal jednej piątej nawierzchnie betonowe. Są to bardzo trwałe i bezpieczne drogi. Co więcej szacujemy, że na drogach samorządowych już na ponad 1 tys. km mamy do czynienia z nawierzchniami z betonu, a każdego roku przybywa ok. 100 km kolejnych. Te nasze doświadczenia i osiągnięcia zostały dostrzeżone za granicą i dzięki temu Kraków będzie w przyszłym roku gospodarzem tego wyjątkowego w skali branży wydarzenia, jakim jest sympozjum Concrete Roads
– mówi Jan Deja, dyrektor biura Stowarzyszenia Producentów Cementu, który kieruje również pracami Rady Programowej Concrete Roads 2022.
Organizatorem Concrete Roads 2022 wraz z Stowarzyszeniem Producentów Cementu jest European Concrete Paving Association (EUPAVE). W roli współorganizatorów występują również PIARC World Road Association oraz International Society For Concrete Pavements (ISCP). Aktualnie trwa nabór streszczeń, które można zgłaszać do końca marca br. w trzynastu obszarach tematycznych takich, jak Zielony Ład, innowacje, zastosowanie miejskie czy techniki utrzymania.
Nowa ultrakompaktowa ładowarka kołowa JCB
Według Spectis ożywienie możliwe w drugim półroczu
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę