[ATB] Budownictwo

Rusza przetarg dot. 70 km S12. Obwodnica Chełma jednym z elementów

Data publikacji:

Lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej w stadium koncepcji programowej oraz dokumentów przetargowych dla ponad 70-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S12 od miejscowości Piaski do Dorohuska. Inwestycja uwzględnia również obwodnicę Chełma.

Cała trasa S12, która jest przedmiotem postępowania liczy 74,56 km i połączy miejscowości Piaski oraz Dorohusk. W jej ciągu pobiegnie m.in. obwodnica Chełma. Inwestycja została podzielona na trzy zadania, które przewidują prace dotyczące czterech odcinków.
Pierwsze z nich obejmuje fragmenty Piaski (koniec obwodnicy) – Dorohucza (węzeł „Dorohucza” – z węzłem) o długości ok. 12,93 km) oraz Dorohucza (węzeł „Dorohucza” – bez węzła) – Chełm (węzeł „Chełm Zachód” – bez węzła) o długości ok. 21,67 km.
Drugi etap dotyczy samej obwodnicy Chełma, czyli drogi od węzła „Chełm Zachód” do węzła „Chełm Wschód”. Trasa obwodowa będzie liczyć ok. 17,00 km.
Ostatnie zadanie to odcinek od węzła „Chełm Wschód” (bez węzła) do Dorohuska o długości 22,96 km.

Zadanie

GDDKiA w Lublinie wymaga od wykonawców realizacji zadania podstawowego, które obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej w stadium koncepcji programowej. Ta część inwestycji ma zapewnione finansowanie. Ostatni etap, w przypadku każdego z odcinków jest opcjonalny. Obejmuje on wykonanie dokumentów przetargowych niezbędnych do przeprowadzenia przez zamawiającego przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych. W tej części zadania firmy będą musiały zająć się programem funkcjonalno-użytkowym, warunkami wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przygotowaniem odpowiedzi na pytania oferentów w postępowaniu. Jak zaznacza zamawiający – realizacja tej części jest uzależniona od terminu zabezpieczenia w budżecie państwa środków finansowych na budowę drogi.

Kryteria

Zamawiający czeka na oferty do 7 maja br. Podczas ich oceny będzie brał pod uwagę takie aspekty jak cena (60%) oraz doświadczenie zespołu (40%). Na realizację zadania wykonawcy poszczególnych zadań będą mieli 35 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Niezbędna inwestycja

Środki na prace przygotowawcze dotyczące S12 Piaski – Dorohusk zostały zabezpieczone w ubiegłym roku. Ministerstwo infrastruktury i Budownictwa zakłada, że obwodnica Chełma udostępniona zostanie kierowcom w 2024 roku.
– To inwestycja wręcz niezbędna z uwagi na konieczność odciążenia miejskich ulic z ruchu pojazdów o wysokim tonażu. Budowa obwodnicy wraz z drogą ekspresową Piaski–Dorohusk będzie miała także istotne znaczenie dla dostępności komunikacyjnej Chełma, a co za tym idzie, atrakcyjności terenów inwestycyjnych – mówi na łamach „Rzeczypospolitej” Agata Fisz, prezydent Chełma.

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.