Urząd Morski w Szczecinie ogłosił przetarg na projekt oraz wykonanie robót budowlanych i pogłębiarskich w ramach modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m. Inwestycja ma kosztować ponad 1,3 mld zł i zostanie dofinansowania z Unii Europejskiej.
Inwestycja jest prowadzona w systemie „projektuj i buduj”. Wybrany wykonawca będzie w pierwszym etapie zobowiązany do opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę. Z kolei w drugim etapie będzie musiał przeprowadzić roboty budowlane i pogłębiarskie dotyczące pogłębienia toru Świnoujście – Szczecin do -12,5 m na odcinku ok. 62 km. Same prace budowlane będą polegały m.in. na przebudowie skarp brzegowych bez umocnień, kolidujących sieci branżowych, budowie umocnień brzegowych i budowli hydrotechnicznych wraz z przylegającą infrastrukturą oraz pogłębieniu i poszerzeniu obrotnic statków. Dodatkowo dno w strefie Świnoujścia ma zostać zniwelowane. Na oferty zamawiający czeka do 27 lutego 2018 roku. Podczas ich oceny będzie brać pod uwagę cenę (60%), termin wykonania zamówienia (30%) oraz doświadczenie wykonawcy (10%). Na realizację przedsięwzięcia firma, która wygra przetarg będzie miała 51 miesięcy.Unijne wsparcie Inwestycja zostanie zrealizowana dzięki unijnemu dofinansowaniu. 27 grudnia 2017 roku podpisana została umowa między Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Urzędem Morskim w Szczecinie na wsparcie przedsięwzięcia. Całkowity koszt modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin to 1,38 mld zł, przy czym dofinansowanie wyniesie 1,18 mld zł. Realizacja projektu jest niezwykle ważna dla rozwoju Zespołu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Według planów dokumentacja ma zostać przygotowana w 2018 roku, a prace budowlane będą trwać w latach 2019-2022.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę