Rynek w dół

Rynek w dół

Według specjalistycznych badań rynku i prognoz przeprowadzonych przez Off-Highway Research sprzedaż maszyn budowlanych w 2020 r. spadnie aż o 19%, z 1,1 mln sztuk w latach 2018-2019, do poziomu jedynie 891 tys. sztuk w skali roku.

Według tych zapowiedzi dekoniunktura najłagodniej obejdzie się z rynkiem chińskim. Poprzednia prognoza Off-Highway Research, zakładająca spadek sprzedaży o 8% w porównaniu z rokiem 2019, pozostaje niezmieniona. Scenariusz ten opiera się na twierdzeniu, że wpływ COVID-19 na sprzedaż w Chinach był stosunkowo krótki, a odbicie od początku kwietnia jest silne. W innych głównych regionach świata spodziewany spadek koniunktury wynosi w tym roku od 19 do 30%.

– Jednym z uderzających aspektów naszej prognozy jest duże zróżnicowanie prognoz, w zależności od kraju. Oczekujemy, że kraje, które szybko zareagowały i były w stanie kontrolować rozprzestrzenianie się COVID-19, odczują łagodniejszy wpływ na swoje rynki maszyn budowlanych. Dobrym tego przykładem są dwa kraje - Chiny i Niemcy. Inne kraje, w których rozprzestrzenianie się COVID-19 było słabiej opanowane, odczują głębszy wpływ na popyt na sprzęt budowlany – skomentował Chris Sleight, dyrektor zarządzający Off-Highway Research.

Patrząc dalej w przyszłość, Off-Highway Research spodziewa się umiarkowanej poprawy sprzedaży w 2021 r., choć na tym etapie należałoby stwierdzić, iż w tej prognozie nie ma pewności.

– Wszyscy zgodziliby się, że znajdujemy się na niezbadanym terenie. Nasza prognoza opiera się nieco na założeniu, że drugi kwartał 2020 r. będzie najgorszy dla branży i że w większości krajów poprawa rozpocznie się w drugiej połowie roku. Trwające ożywienie zależy od bezpiecznego złagodzenia blokad życia społecznego i zakłada brak drugiego szczytu infekcji. Zależy ono również od zdecydowanych działań politycznych rządu mających na celu pobudzenie aktywności. Mogą być one potrzebne przez pewien czas – uzupełnia Chris Sleight

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atb 06/2020 - zamów:

Bezpłatny egzemplarz   prenumeratę

 


Reklama
Powiązane artykuły