[ATB] Budownictwo

S61 Podborze – Śniadowo: Tu zaczyna się Via Baltica

Data publikacji:

Zadanie pierwsze, czyli kilometrażowo - początek międzynarodowej Via Baltici - ma już swojego wykonawcę. Przedstawiciele białostockiego oddziału GDDKiA w obecności Ministra Infrastruktury - Andrzeja Adamczyka oraz Iwony Stępień – Kotlarek, zastępcy Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad podpisali dzisiaj umowę z firmą RUBAU. Przewiduje ona zaprojektowanie i wybudowanie do 2021 roku odcinka S 61 od węzła „Podborze” do węzła „Śniadowo” (kierunek Łomża).

Inwestycja ta, to właściwie niespełna 20-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej S61. Ale to także strategiczny węzeł Podborze w rejonie Ostrowi Mazowieckiej łączący Via Balticę (S61) z droga ekspresową S8 Wrocław – Warszawa – Białystok. To właśnie on będzie jednym z największych skrzyżowań bezkolizyjnych na całej Via Baltice, co jest oczywiste, jako ze w tym miejscu ruch tranzytowy z krajów bałtyckich będzie się łączył z siecią polskich autostrad i dróg ekspresowych prowadzących na zachód Europy.
Realizacja zadania przewidziana jest w systemie „Projektuj i buduj”. W sumie zaplanowano na całość zadania 31 miesięcy przy wyłączeniu okresów zimowych w tracie budowy. To oznacza, że Wykonawca powinien zaprojektować trasę i uzyskać decyzję ZRID w ciągu pierwszych 15 miesięcy, a w kolejnych i 16 miesiącach zrealizować prace budowlane oraz uzyskać pozwolenia na użytkowanie. W trakcie samej budowy nie wlicza się w czas realizacji okresów zimowych (15 grudnia – 15 marca).
Podpisany kontrakt budowlany opiewa na 479,1 mln zł. Za te pieniądze powstanie 19,5 km drogi ekspresowej S61 w nawierzchni z betonu cementowego, na niej dwa węzły – wspomniany „Podborze” i węzeł „Komorowo” oraz przebudowane zostaną 3 kilometry istniejącej drogi ekspresowej S8, a także około 40 kilometrów dróg niższych kategorii .

Dane techniczne:

Przekrój drogi -2x2

Szerokość pasa ruchu: 3,5m

Szerokość pasów awaryjnych: 2,5m

Szerokość pasa dzielącego: 5,0m

Szerokość poboczy: minimum 0,75m

Kategoria ruchu: KR6 i KR7

Ilość węzłów: 2

Nazwy węzłów: Podborze, Komorowo

Obiekty inżynierskie: mosty – 4, wiadukty - 21, przejścia dla zwierząt - 6, pozostałe - 10

Ilość MOP-ów kategorii I (toaleta i parking) :2

Przetarg na odcinek „Podborze” – Śniadowo” został ogłoszony w pod koniec kwietnia 2017 roku. Wystartowało w nim 5 podmiotów gospodarczych. Zamawiający przyjął w postępowaniu oprócz kryterium ceny (60 %) także kryteria pozacenowe (40%):

• termin wykonania zadania o wadze 12 %,

• właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni o wadze 9 %,

• równość podłużna nawierzchni o wadze 8 %,

• personel wykonawcy o wadze 6 %.

• zagospodarowanie gruntu rodzimego o wadze 5 %

Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpił 28.11. 2017 – wybrano konsorcjum RUBAU Polska i Construcciones Rubau SA Hiszpania.
Obecnie na całej S61 realizowanej przez białostocki oddział GDDKiA, pozostały do zamknięcia przetargów i podpisania umów (w ciągu najbliższych miesięcy) – dwa odcinki:

• węzeł Śniadowo – węzeł Łomża Południe (zad.2)

• węzeł Łomża Zachód – węzeł Kolno (zad.4)

Źródło: gddkia.gov.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.