[ATB] Budownictwo

Są umowy na dwa odcinki Trasy Kaszubskiej

Data publikacji:

Wykonawcy przejmują dwa odcinki drogi ekspresowej S6, tzw. Trasy Kaszubskiej. Chodzi o fragmenty Bożepole Wielkie – Luzino i Luzino – Szemud. Dziś zawarta została umowa z wykonawcami – firmami Porr oraz Budimex.

Droga miejscowości Bożepole Wielkie przed Lęborkiem do Luzina będzie kosztowała blisko 338 mln zł. Ma mieć 10,4 km długości. Na trasie będą wybudowane trzy węzły drogowe – w miejscowościach granicznych dla tego odcinka oraz w Strzebielinie.
To fragment powierzony firmie Porr. Wykonawca został wybrany z drugiego miejsca pod względem ceny. Zadeklarował wykonanie zadania w ciągu 31 miesięcy.
Sąsiedni odcinek Luzino – Szemud został powierzony firmie Budimex. Trasa ma mieć 10 km i będzie kosztowała niespełna 336 mln zł. Budimex wykona ją w ciągu 34 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy, czyli od dziś. Oznacza to, że powierzonymi dziś wykonawcom odcinkami S6 pojedziemy w I połowie 2021 roku.
Na trasie powstanie jeden węzeł drogowy – Szemud. 

Ten fragment będzie się łączył z odcinkiem Szemud – Gdynia, na budowę którego podpisano już umowę z firma Polaqua. Przedłużenie drogi S6 w kierunku zachodnim, za miejscowością Bożepole Wielkie ma być budowane w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Kilka dni temu podano decyzję Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów w tej sprawie.
W przypadku obu odcinków, na które dziś podpisano umowy, wybrano oferty z drugiego miejsca pod względem ceny. Najtańsze oferty złożyło konsorcjum NDI sp. z o.o. (lider) oraz NDI SA, Societá Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A., INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali S.p.A. – w przypadku trasy Bożepole Wielkie – Luzino, a w przypadku odcinak Luzino – Szemud konsorcjum w tym samym składzie z tym, że tym razem liderem byli Włosi, a NDI występowało w roli partnera. W odniesieniu do pierwszego z odcinków zamawiający wykluczył oferenta na etapie rozstrzygania przetargu, w drugim taka sama decyzja była skutkiem wyroku KIO.
Cała Trasa Kaszubska ma mieć 41 km. Jej zadaniem jest odciążenie od ruchu tranzytowego drogi krajowej nr 6 na odcinku Gdynia – Wejherowo i lepsze skomunikowanie zachodniej części województwa.

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.