Według firmy Sennebogen zawsze jest miejsce na poprawianie produktów i nie są bynajmniej z tego wyłączone nawet najlepsze żurawie. Dlatego ostatnio przeprowadziła udaną modernizację 70-tonowego żurawia teleskopowego 673 R-HD z serii E, który od pięciu lat jest ulubionym produktem tej marki na całym świecie.
Wprowadzany właśnie na rynek odświeżony model wyposażono w nowe funkcje i rozwiązania, które naprawdę robią różnicę. Od ponad 20 lat dopracowane konstrukcyjnie żurawie teleskopowe Sennebogen uchodzą za urządzenia łączące w sposób optymalny wysoką jakość, elastyczność i efektywność. W tym duchu zmodernizowano również dźwig 673 E, który został zoptymalizowany zarówno jeśli chodzi o wygląd, jak i działanie.
Komfort klasy Premium
Nowa kabina Maxcab w standardzie Premium oferuje operatorom sprawdzony w każdym calu komfort Sennebogen, optymalnie dostosowany do wysokich wymagań. W kabinie oprócz fotela kierowcy zmieniono również układ i wzornictwo elementów sterujących i dżojstików. Konsole są zintegrowane bezpośrednio z fotelem i przesuwają się wraz z nim, dzięki czemu wszystkie elementy sterowania są zawsze łatwo dostępne. Ergonomicznie zaprojektowane czułe dżojstiki umożliwiają precyzyjną obsługę wszystkich funkcji bez żadnego wysiłku (m.in. dzięki temu zostały ostatnio wyróżnione nagrodą German Design Award 2018). Generalnie wnętrze kabiny i stanowisko robocze można teraz jeszcze bardziej spersonalizować, dostosowując je do indywidualnych upodobań oraz pod względem ergonomii do każdego kierowcy, co czyni obsługę 673 E jeszcze bardziej komfortową i wygodną. Poza tym operator będzie mógł jeszcze łatwiej regulować szybkość i reakcje maszyny poprzez system kontroli i diagnostyki Sencon. Otwór przesuwnych drzwi do kabiny jest teraz wyjątkowo duży, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Maszyna otrzymała również nowoczesny wygląd. Zastosowane nowe, lżejsze osłony z tworzywa sztucznego sprawiają, że stylizacja żurawia 673 E jest bardziej atrakcyjna.
Łatwy serwis i obsługa
Zmodernizowany model wyznacza także nowe standardy w zakresie łatwości bieżącej obsługi i serwisowania. Aby ułatwić serwis, podwozie zostało podniesione o 75 mm. Centralny punkt smarowania dla wszystkich połączeń ruchomych oraz pierścienia obrotowego nadwozia zmniejsza wymaganą liczbę czynności obsługowych i pozwala zaoszczędzić na czasie, przy zachowaniu prawidłowej konserwacji maszyny. Poręcz na nadwoziu można teraz złożyć do wewnątrz, co jeszcze bardziej ułatwia przejazdy transportowe. Poza tym ekonomiczny silnik maszyny o mocy 186 kW/253 KM jest już przygotowany do spełnienia przyszłej normy emisji spalin Stage V. Kolejną nowością jest montowany kołnierzowo, podwójnie składany wysięgnik końcowy, który jest teraz przykręcany do wysięgnika głównego i może być składany w dwóch etapach, dzięki czemu wysokość haka do 50 m osiąga się szybko i łatwo, co pozwala jeszcze bardziej skrócić czas ustawiania na budowie. Wypróbowany i przetestowany system wysięgnika „Full-Power”, zapewniający maksymalną elastyczność na budowie, pozostał niezmieniony.
SS
fot.firmowe
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę