Segment Industrial grupy Linamar, złożony głównie z produktów marki Skyjack, w IV kwartale roku obrotowego 2017 zwiększył sprzedaż aż o 43,9% (czyli o 63,5 mln USD), do 208,2 mln USD. Wzrost ten nastąpił dzięki wzrostowi udziału w rynku i zwiększeniu wolumenu sprzedaży w Ameryce Północnej, Europie i Azji - poinformowała firma.
Podnośniki teleskopowe marki Skyjack odnotowały przede wszystkim wzrost udziału na rynku północnoamerykańskim, podczas gdy podnośniki nożycowe spod tego znaku zwiększyły swoją obecność nie tylko na tym kontynencie, ale również w Europie. W efekcie wynik operacyjny wzrósł o 4,2 mln USD, czyli o 17,1%, w porównaniu do IV kwartału 2016 r. Na wynik wpłynęły w niewielkim stopniu niższe marże - w wyniku zmian w asortymencie klientów i produktów, sprzyjające wprowadzeniu na rynek nowych produktów o niższych marżach oraz inwestycjom w koszty zarządzania i sprzedaży w ramach planów ekspansji firmy. Sprzedaż w całej grupie wzrosła o 14,5% w porównaniu z 2016 r., osiągając rekordową wartość 6,5 mld USD w całym 2017 r. Zysk netto przed uwzględnieniem wpływu kursów walutowych wzrósł w IV kwartale o 11,8%, co w efekcie dało rekordową kwotę 551,5 mln USD.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę