[ATB] Aktualności Skyjack

Skyjack - Skyjack na fali wznoszącej

Data publikacji:

Zwiększenie sprzedaży, większy udział w poszczególnych rynkach, a także wzrost zysków operacyjnych - drugi kwartał 2017 r. był wyjątkowo udany dla firmy Skyjack.

Skyjack to marka należąca do Linamar specjalizująca się w produkcji platform, podnośników koszowych i ładowarek teleskopowych. W ubiegłym roku przedsiębiorstwo zanotowało znaczny wzrost sprzedaży swoich produktów. Mowa aż o 24,5-procentowym wzroście w drugim kwartale 2017 r. w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Oznacza to wzrost sprzedaży o 71 mln dolarów (do poziomu 361,1 mln dolarów).


Jak ogłoszono w sprawozdaniu finansowym firmy, wzrost sprzedaży był spowodowany dużym wzrostem udziałów w rynku podnośników nożycowych w Europie i Azji oraz wzrostem udziału w rynku podnośników teleskopowych w Ameryce Północnej, Europie i Azji. Co więcej, odnotowano również stały wzrost rynków ​​we wszystkich trzech regionach. Nie bez znaczenia były również korzystne zmiany kursów walut. Zdaniem Linamar, wzrosła także sprzedaż ładowarek teleskopowych, oraz udział w tym sektorze w rynku amerykańskim.


W efekcie zyski operacyjne wzrosły o 1,3 mln dolarów, czyli o 2,5% w zestawieniu z drugim kwartałem 2016 (do 54,1 mln dolarów). Wynikało to głównie ze wzrostu wolumenów i korzystnych zmian kursów walutowych. Zostały one częściowo zrekompensowane znaczną stratą z tytułu przeszacowania sald operacyjnych w drugim kwartale w porównaniu do niewielkiego zysku w tym samym okresie w 2016 roku.
Wpływ na wzrost zysków operacyjnych miały również zmiany w zakresie podziału produktów i wprowadzania nowych produktów, a także zwiększone wydatki na zarządzanie i sprzedaż realizowane w celu wsparcia rozwoju. Przez sześć pierwszych miesięcy, zyski operacyjne wzrosły z 80,8 mln dolarów w 2016 r. do 99,9 mln dolarów w tym.
– Największe znaczenie w tym kwartale miał ogromny sukces jaki odnieśliśmy w zakresie programu E-Axle dla pojazdów elektrycznych, który pozycjonuje spółkę Linamar na solidnej pozycji w tym segmencie produktów – powiedziała Linda Hasenfratz, dyrektor generalny Linamar.
Sprzedaż grupy Linamar wzrosła o 6,6% względem drugiego kwartału 2016 r. do poziomu 1,77 mld dolarów, podczas gdy zysk operacyjny przed wpływem kursu walutowego wzrósł o 7%, osiągając 222,9 mln dolarów.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.