Volvo Construction Equipment odnotowało spadek sprzedaży w pierwszym kwartale o 17% w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r. W tym czasie również poziom zamówień spadł o 7%.
Prezes Melker Jermberg powiedział, że środki podjęte przez Volvo CE w celu powstrzymania COVID-19 miały poważny wpływ na globalny łańcuch dostaw. W I kwartale 2020 r. sprzedaż Volvo CE osiągnęła poziom 20,14 mld SEK (2,1 mld USD), wobec 24,2 mld SEK (2,55 mld USD) w roku poprzednim.
Tylko w Ameryce Południowej odnotowano wzrost przychodów o 2%, podczas gdy w Ameryce Północnej i Europie odnotowano najgłębsze spadki, odpowiednio o 25 i 20%. Azja, mimo że pozostała największym rynkiem zbytu dla produktów Volvo CE - 8,4 mld SEK (882 mln USD), zmniejszyła popyt o 10%, pomimo marcowego ożywienia na rynku chińskim.
– Działania mające na celu powstrzymanie rozprzestrzeniania się pandemii COVID-19 zaczęły wpływać na naszą działalność w Chinach w lutym i miały poważne skutki w połowie marca, kiedy nasz globalny łańcuch dostaw został zakłócony, a produkcja zatrzymana w większości części naszych operacji – powiedział Melker Jernberg, prezes Volvo CE. – Jest oczywiste, że wkraczamy teraz w trudny okres, w którym zarówno przestoje w produkcji, jak i niski popyt mają negatywny wpływ na naszą rentowność. Mimo to ufamy, że nasi klienci aktywnie działają w ważnych dla społeczeństwa firmach, a nasze produkty i usługi są niezbędne do budowania na przyszłość zrównoważonej infrastruktury – dodał.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę