[ATB] Aktualności

Spadek sprzedaży Volvo CE w pierwszym kwartale

Data publikacji:

Volvo Construction Equipment odnotowało spadek sprzedaży w pierwszym kwartale o 17% w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r. W tym czasie poziom zamówień również spadł o 7%.

Prezes Melker Jermberg powiedział, że środki podjęte przez Volvo CE w celu powstrzymania Covid-19 miały poważny wpływ na globalny łańcuch dostaw. W I kwartale 2020 r. sprzedaż Volvo CE osiągnęła poziom 20,14 mld SEK (2,1 mld USD), wobec 24,2 mld SEK (2,55 mld USD) w roku poprzednim.

Tylko w Ameryce Południowej odnotowano wzrost przychodów o 2%, podczas gdy w Ameryce Północnej i Europie odnotowano najgłębsze spadki, odpowiednio o 25 i 20%. Azja, mimo że pozostała największym rynkiem zbytu dla produktów Volvo CE - 8,4 mld SEK (882 mln USD), zmniejszyła popyt o 10%, pomimo marcowego ożywienia na rynku chińskim.

– Działania mające na celu powstrzymanie rozprzestrzeniania się pandemii Covid-19 zaczęły wpływać na naszą działalność w Chinach w lutym i miały poważne skutki w połowie marca, kiedy nasz globalny łańcuch dostaw został zakłócony, a produkcja zatrzymana w większości części naszych operacji – powiedział Melker Jernberg, prezes Volvo CE. – Jest oczywiste, że wkraczamy teraz w trudny okres, w którym zarówno przestoje w produkcji, jak i niski popyt mają negatywny wpływ na naszą rentowność. Mimo to ufamy, że nasi klienci aktywnie działają w ważnych dla społeczeństwa firmach, a nasze produkty i usługi są niezbędne do budowania na przyszłość zrównoważonej infrastruktury – dodał.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.