Nowoczesna motoryzacja stawia coraz wyższe wymagania w zakresie redukcji masy pojazdów przy jednoczesnym zachowaniu ich bezpieczeństwa i wydajności energetycznej. W odpowiedzi na te wyzwania firma Bosch Rexroth wprowadziła na rynek nowy sterownik zgrzewania PRC7000, który umożliwia precyzyjne i niezawodne zgrzewanie punktowe różnych materiałów, nawet tych, które wcześniej były trudne do połączenia.
Producenci samochodów dążą do obniżenia emisji CO2 i zużycia paliwa, co wiąże się z potrzebą zmniejszenia masy pojazdów. Do tego celu coraz częściej stosuje się lekkie materiały, takie jak aluminium, magnez czy kompozyty. Sterownik PRC7000 szybko dostosowuje się do różnych grubości i kombinacji materiałów, umożliwiając tworzenie nierozerwalnych spoin.
– 320 części oraz 80 różnych rodzajów blach i powłok o różnych grubościach to daje około 500 kombinacji materiałów i grubości zgrzewanych razem przy zastosowaniu 5000 punktów zgrzewania. Tak jest dziś wykonane typowe nadwozie w kolorze białym – wyjaśnia Timm Bartmann, dyrektor ds. sprzedaży i zarządzania produktami w dziale spawania procesowego w firmie Bosch Rexroth.
Nowe materiały, takie jak stal wysokowytrzymała z powłokami antykorozyjnymi czy aluminium, stawiają przed technologiami zgrzewania wyjątkowe wyzwania. PRC7000 radzi sobie z nimi dzięki precyzyjnej regulacji mocy wyjściowej, co umożliwia niezawodne spawanie nawet najbardziej wymagających kombinacji materiałów. Dzięki zintegrowanej funkcji adaptacyjnej regulacji pozycji, PRC7000 zapewnia jakość spoin na niespotykanym dotąd poziomie, umożliwiając zgrzewanie materiałów, które wcześniej nie mogły być skutecznie połączone.
HİDROMEK na targach NordBau 2024
Jak Doka podnosi standardy budowlane w projekcie POST Rotterdam?
Maksymalna precyzja dzięki zintegrowanej regulacji temperatury z Bosch Rexroth
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę