Stihl z nową przecinarka TS 440

Stihl z nową przecinarka TS 440

Niemiecka firma Stihl przedstawiła przecinarkę do cięcia Stihl TS 440 ze zwiększonym zakresem regulacji osłony i hamulcem tarczy tnącej Quick Stop, która zapewnia wysoką wydajność i pozwala na pracę nawet w trudno dostępnych miejscach.

Przecinarka przeznaczona jest do cięcia materiałów z betonu, metalu, odlewanych lub kamiennych, można ją również skutecznie stosować w wielu innych pracach tnących na placach budowy. W urządzeniu zastosowano wydajny silnik o pojemności 66,7 cm³ i mocy 3,2 KM (4,4 kW). Silnik 2-MIX zużywa o 20% mniej paliwa i zapewnia do 70% mniejszą emisję spalin w porównaniu z silnikami dwusuwowymi Stihl o porównywalnej mocy, ale niewykorzystujących technologii 2-MIX. Dwustopniowy napęd przenoszony jest paskiem napędowym na koło tnące i zapewnia wysoki moment obrotowy. Wysoka siła tnąca sprawia, że przecinarka jest niewrażliwa na duży nacisk podczas cięcia, co umożliwia z kolei prowadzenie wymagających cięć w czysty i nieprzerwany sposób. Maksymalna głębokość cięcia wynosi 125 mm, poziom ciśnienia akustycznego 98 dB (A), a poziom wibracji w lewo i w prawo to odpowiednio 3,6 oraz 3,9 m/s². Masa urządzenia bez paliwa i zamontowanej tarczy tnącej wynosi 11,1 kg.

Rewolucja z Quick Stop

Przecinarka TS 440 ma możliwość regulacji osłony i zapewnienia dostępu do tarczy od góry. Jest to idealne rozwiązanie w przypadku niewielkiej ilości miejsca, cięcia rur od spodu, profili ściennych i cięcia w narożnikach. Rozszerzona regulacja osłony jest możliwa dzięki zastosowanej  innowacyjnej technologii hamulców kół Quick Stop. TS 440 jest pierwszą na świecie przecinarką wyposażoną w aktywowaną czujnikami technologię hamowania koła. Jeżeli przy otwartej osłonie dochodzi do wystarczająco silnego odboju, tarcza tnąca zostanie natychmiast zatrzymana. Przecinarka posiada także wiele rozwiązań zwiększających komfort i wydajność pracy. Na wyróżnienie zasługuje elektronicznie regulowany dopływ wody, który zapewnia skuteczne wiązanie pyłu i zmniejsza zapotrzebowanie na wodę, uchwyt uruchamiający Elasto Start, system tłumienia drgań i długo pracujący system filtracyjny z oddzielaniem wstępnym z użyciem cyklonu.
Nowością w zakresie optymalizacji konserwacji i serwisu jest wprowadzony proces diagnostyczny, podczas którego sprawdzane jest prawidłowe działanie wszystkich elementów i czujnika hamulca tarczy tnącej, przez co unika się niepotrzebnych awarii i skraca czas przestojów w pracy.


Reklama
Powiązane artykuły