W prestiżowym konkursie IFOY dla najlepszych maszyn i rozwiązań w intralogistyce firma Still jest „etatowym” laureatem, o czym świadczą regularne finałowe nominacje produktów tej marki w różnych kategoriach, kończące się często zdobyciem nagrody. W tym roku z trzech nominowanych produktów Still triumf zanotował kompaktowy wózek RX 20 w kategorii „Wózek z przeciwwagą”, który był „gwiazdą” na stoisku firmy podczas kwietniowych targów Intermat.
Nie mniej interesująco prezentowały się w Paryżu inne produkty Still, w tym rozwiązania zautomatyzowane - systemy prowadzenia pojazdów i zarządzania procesami magazynowymi, w wielu wypadkach nominaci bądź laureaci poprzednich edycji „IFOY Awards”. Wśród nich zwracał uwagę wózek iGo neo CX 20 o udźwigu 2 t do kompletacji poziomej, uznany za najlepszy „Wózek magazynowy” w roku 2017, innowacyjny, autonomiczny pojazd samoczynnie podążający za operatorem, pozwalający zwiększyć wydajność pracy nawet o 47%.
Popularny RX 20
Wózek RX 20 to kompaktowy, elastycznie dopasowujący się do potrzeb magazynu pojazd, który jako pierwszy na rynku umożliwia przyłączenie akumulatorów przeznaczonych zarówno do komór typu A, jak i B. Debiutujący w roku 2005 był pierwszym na świecie elektrycznym wózkiem widłowym z szybkim systemem bocznej wymiany baterii. Dzięki temu zrewolucjonizował myślenie o wydajności pojazdów transportu wewnętrznego i wkrótce stał się światowym bestsellerem. To właśnie wózek typu RX 20 był 200-tysięcznym wózkiem z całej rodziny typu RX (wprowadzonej w 2003 r.), który wiosną br. wyjechał z zakładów firmy Still. Najnowsza generacja RX 20 obejmuje wózki wyposażone w efektywną technologię litowo-jonową, wydłużającą czas pracy i skracającą czas ładowania. Już 30 minut ładowania wydłuża czas pracy o kilka godzin. Zastosowane baterie Li-Ion sprawdzają się również w chłodni. Seria RX 20 obejmuje łącznie 13 modeli i wersji o udźwigu nominalnym od 1,4 do 2 t i maks. wysokości paletowania do ponad 7,9 m. Dynamiczne przyspieszanie, prędkość maksymalna 20 km/h, zdolność pokonywania z pełnym ładunkiem wzniesień o nachyleniu 20%, precyzja i zwrotność to sztandarowe cechy tych bardzo popularnych wózków widłowych. W zmodernizowanej wersji RX 20 skutecznie pogodzono przeciwstawne parametry - wózki są krótsze i niższe od swoich poprzedników, a mimo to mieszczą baterie o podwyższonej pojemności i oferują więcej miejsca dla operatora, przy poprawionej dodatkowo widoczności. Poza tym RX 20 wyposażono w szereg rozwiązań wspomagających sterowanie, jazdę i bezpieczeństwo. Monitor wyświetla komplet informacji o prędkości, kącie nachylenia podłoża, stabilności, stanie baterii, a dostępne menu pozwala dostosować tryb pracy do warunków. W pojeździe zastosowano też systemy redukujące prędkość na zakrętach oraz przy uniesionych widłach.
Automatyka na czasie
Tegoroczne targi CeMAT odbywały się pod hasłem „Logistyka 4.0 spotyka Przemysł 4.0”, co bardzo dobrze oddaje dominujące obecnie trendy w transporcie wewnętrznym, w którym automatyzacja obejmuje coraz większą liczbę procesów. Te technologie rozwija również Still, który w Paryżu zaprezentował różne systemy oferowane pod nazwą iGo, reprezentujące wszystkie aspekty automatyzacji dostępnej w firmie Still. Oprócz układu iGo neo obejmującego czujniki, laserowe skanery 3D i sterowniki umożliwiające autonomiczne poruszanie się pojazdu za operatorem (wózek iGo neo CX 20), grupę produktów iGo tworzą obecnie również takie rozwiązania, jak iGo easy - system pozwalający na intuicyjne programowanie zadań wózka podnośnikowego z interfejsu w tablecie (nagroda IFOY 2014), iGo remote - system zdalnego sterowania wózkami kompletacji poziomej CX 20 i CX-T, czy iGo systems - wspólny projekt Still i Egemin Automation, w ramach którego tworzone są kompleksowe systemy automatyzacji pracy magazynów.
SS
fot.firmowe
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę