Ponad 14 mln zł będzie kosztować budowa mostu przez Wartę w Obornikach. Na taką kwotę została wyceniona oferta firmy Strabag, którą GDDKiA uznała za najkorzystniejszą w tym przetargu.
Jeśli nie będzie sprzeciwu pozostałych uczestników postępowania, wkrótce inwestor będzie mógł podpisać umowę z wykonawcą. Oferta firmy Strabag została wybrana spośród trzech, które wpłynęły w tym postepowaniu. Opiewała na najniższą cenę. Dwie pozostałe, złożone przez firmę Gotowski oraz przedsiębiorstwo Most z Sopotu przekroczyły budżet inwestora, który wynosił 15,789 mln zł. Zadaniem wykonawcy w pierwszej kolejności będzie zaprojektowanie, uzyskanie pozwolenia na budowę mostu tymczasowego. Tę część należy wykonać najpóźniej do III kwartału. Budowa przeprawy tymczasowej powinna się rozpocząć na przełomie lat 2018/2019. Według planu, w drugim kwartale przyszłego roku zostanie przełożony ruch na wykonany obiekt tymczasowy i rozpocznie się remont istniejącego mostu. Prace powinny zakończyć się jesienią. W istniejącym obiekcie w złym stanie technicznym jest m.in. żelbetowa płyta pomostowa. Odbudowy wymagają m.in. ciosy podłożyskowe. Uszkodzone są także ścianki zapleczne przyczółków. Jak informował inwestor, w złym stanie technicznym są także schody skarpowe. Zakres remontu będzie obejmował m.in. konstrukcję stalową wzmocnienia pomostu, remont strefy przydylatacyjnej, montaż dylatacji, izolację pomostu, wykonanie kap chodnikowych i montaż nowych balustrad oraz wykonanie uzupełnień ubytków i rozkuć płyty pomostu. W ramach remontu podpór trzeba naprawić ściany zapleczne przyczółków, głowice filarów i przyczółków z renowacją ciosów oraz powierzchnie boczne filarów. Wyremontowane będą także dojazdy do mostu. Całkowita długość remontowanego odcinka wraz z mostem wynosi 205 m.
Źródło: rynekinfrastruktury.pl
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę