[ATB] Budownictwo

Strabag: Wiosną będzie wiadomo kiedy ukończymy A1 Woźniki-Pyrzowice

Data publikacji:

Odcinek autostrady A1 między węzłami Woźniki i Pyrzowice to jedna z inwestycji realizowanych obecnie przez Strabag, której finał planowany jest na ten rok. – O konkretnych terminach będziemy w stanie powiedzieć więcej w marcu, kiedy zakończą się zimowe i rozpoczną wiosenne roboty budowlane – mówi Wojciech Trojanowski, przedstawiciel wykonawcy.

Woźniki – Pyrzowice (tzw. odcinek I) to jeden z czterech będących w budowie odcinków autostrady A1 między Częstochową a Pyrzowicami i jedyny z tegorocznym terminem realizacji. 

– Obecnie trwają bardzo intensywne prace na odcinku I Autostrady A1, które mają na celu zniwelowanie opóźnień spowodowanych niekorzystnymi, a wręcz fatalnymi warunkami pogodowymi, które wystąpiły w kwietniu i jesienią 2017 roku – informuje portal RynekInfrastruktury.pl Wojciech Trojanowski, członek Zarządu Strabag. 
Jak mówi, obecnie zaawansowanie robót na tym kontrakcie wynosi ponad 70%. Zrealizowano już 1/3 warstwy ścieralnej betonu cementowego oraz 90% nasypów na trasie głównej. – W tej chwili nasze prace koncentrują się na odcinku głównym autostrady, a o konkretnych terminach będziemy w stanie powiedzieć więcej w marcu, kiedy zakończą się zimowe i rozpoczną wiosenne roboty budowlane – stwierdza przedstawiciel wykonawcy. 
Odcinek między węzłami Woźniki i Pyrzowice liczy 15 km. Oprócz niego Strabag realizuje także liczący 17 km odcinek H autostrady A1. W tym przypadku termin ukończenia przypada na rok 2019.

Co jeszcze realizują w tym roku

– Jeżeli chodzi o największe i najciekawsze kontrakty jakie realizujemy i będziemy realizować w tym roku, to będą to duże kontrakty drogowe: budowa kolejnych odcinków trasy S7 oraz realizacja dróg ekspresowych o znaczeniu międzynarodowym – S61 (Via Baltica) i S19 (Via Carpatia) – mówi Alfred Watzl, członek Zarządu Strabag. 
– Bardzo ciekawe projekty i duże wyzwania czekają nas na kolejowych projektach modernizacyjnych. W tym miejscu warto wspomnieć o obecnie największej w kraju inwestycji kolejowej – modernizacji fragmentu linii E30 w Krakowie o wartości blisko 1 mld złotych – dodaje Alfred Watzl.

Wojciech Trojanowski wśród najciekawszych przedsięwzięć realizowanych obecnie przez Strabag wymienia także projekty w budownictwie kubaturowym – Tutaj również w Krakowie ruszamy z budową największego centrum biznesowego w mieście Unity Center (tzw. Szkieletor). W Katowicach w tym roku oddajemy do użytku budynek biurowy .KTW, który będzie największym i najnowocześniejszym obiektem tego typu w mieście. Ponadto będziemy realizować setki mniejszych, ale również ciekawych projektów we wszystkich segmentach w całym kraju, w tym szczególnie nowe projekty dla klientów publicznych – szpitale, parkingi, szkoły – z których jesteśmy szczególnie dumni – dodaje.

Wyzwaniem kumulacja prac

Do największych wyzwań, z którymi będzie się w tym roku mierzyła firma Wojciech Trojanowski zalicza problemy, które będą wynikały z kumulacji projektów, w tym wzrost cen materiałów budowlanych, brak ekip podwykonawczych, deficyt materiałów kamiennych oraz problemy logistyczne związane z zamykaniem remontowanych tras kolejowych.

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.