[ATB] Budownictwo

Świdnik: Beton zamiast gruntu

Data publikacji:

Problem zdegradowanych dróg gruntowych powraca po każdej zimie. Coroczne nawożenie kruszcu i wyrównywanie wydaje się być syzyfową pracą, jednak budowa drogi asfaltowej wiąże się z wykupem gruntów oraz wykonaniem projektów i instalacji towarzyszących, co generuje niebotyczne koszty modernizacji nawierzchni. Światełkiem w tunelu może okazać się nowoczesna technologia, z której chcą skorzystać władze Świdnika przy remoncie ul. Gospodarczej i Fiołkowej. Na ostatniej sesji rada miasta przeznaczyła na obie ulice ponad 1 mln zł.

– Decyzja radnych pozwoli nam jeszcze w tym roku przystąpić do remontu dwóch ulic z wykorzystaniem nowatorskiej na naszym rynku metody betonu wałowanego. Jest to technologia ciesząca się większą wytrzymałością niż asfalt i umożliwiająca budowę w znacznie szybszym tempie – mówi zastępca burmistrza ds. inwestycji Michał Piotrowicz.
Beton wałowany RCC od wielu lat wykorzystywany jest przy budowie dróg m.in. w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Technologia ta polega na użyciu mieszanki cementu z minimalną ilością wody i zagęszczenie nawierzchni za pomocą wałów. Jej największymi zaletami są możliwości szybkiego oddania do użytkowania, wysoka wytrzymałość i niskie koszty eksploatacji.
Jak informuje Urząd Miasta w Świdniku – w tegorocznych planach remontowych znalazła się również ul. Czereśniowa. W zakresie prac znajdzie się m.in. wymiana krawężników i wyeksploatowanej nawierzchni oraz czyszczenie studzienek odprowadzających wodę. Przewidywany koszt inwestycji ma wynieść ok. 340 tys. zł.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.