Dzięki nowemu systemowi sterowania Open Connect, SVAB chce ułatwić instalacje ii wsparcie techniczne dla głowic uchylno-obrotowych, a jednocześnie ułatwić nowym rynkom i właścicielom maszyn korzystanie z zalet tiltrotatora. Open Connect jest przeznaczony dla producentów i dilerów maszyn, którzy chcą mieć możliwość zaoferowania standardowego systemu sterowania, a jednocześnie umożliwić klientom końcowym wybór preferowanej marki tego urządzenia.
Open Connect jest kompletnym rozwiązaniem opartym na systemie sterowania SVAB, składającym się z dżojstika, wyświetlacza, elektroniki i oprogramowania, które steruje hydrauliką tiltrotatora. System posiada nowy otwarty interfejs, który będzie kompatybilny z magistralą MiC 4.0, opracowywaną w ramach niemieckiej organizacji przemysłowej VDMA i grupy roboczej MiC 4.0 - Machines in Construction, Cluster 7 - Attachment, gdzie SVAB wraz z producentami maszyn Volvo, Liebherr i Wacker Neuson oraz producentami głowic uchylno-obrotowych - Steelwrist, SMP, Engcon i Rototilt uzgodnili wspólny protokół, który po raz pierwszy został zaprezentowany i zademonstrowany przez MiC 4.0 podczas targów Bauma 2022.
System może być wyposażony w takie funkcje jak bezprzewodowe rozpoznawanie narzędzi, udostępnianie danych z czujników głowicy systemom sterowania maszynami, automatyczna kontrola przechyłu oraz kontrola koła lub toru jazdy. Do precyzyjnego dostrajania ustawień hydraulicznych, rozwiązywania problemów i aktualizacji oprogramowania służy przyjazne dla użytkownika narzędzie serwisowe opracowane dla tabletów.
– W sektorze rolniczym od dawna istnieje podobny interfejs dla osprzętu, ISO11783 lub lepiej znany pod nazwą ISOBus, również opracowany przez niemieckie VDMA. Wydaje się więc naturalne, że tworzymy teraz podobny standard w branży koparek, ponieważ koparki są coraz częściej używane jako nośniki narzędzi, nawet poza Skandynawią– mówi Lennart Hedlund, kierownik działu rozwoju SVAB.
– W sektorze rolniczym od dawna istnieje podobny interfejs dla osprzętu, ISO11783 lub lepiej znany pod nazwą ISOBus, również opracowany przez niemieckie VDMA. Wydaje się więc naturalne, że tworzymy teraz podobny standard w branży koparek, ponieważ koparki są coraz częściej używane jako nośniki narzędzi, nawet poza Skandynawią
– mówi Lennart Hedlund, kierownik działu rozwoju SVAB.
Oprócz tego SVAB wprowadza na rynek nowy moduł elektroniczny o nazwie QIO - CAN I/O. Jest to moduł, który można podłączyć pomiędzy uchwytami dżojstika z magistralą CAN a systemem sterowania. Nowy moduł umożliwia wykorzystanie tych samych dżojstików do innych funkcji w maszynie, które nie są kontrolowane przez system sterowania tiltrotatora. Jest to możliwe dzięki temu, że moduł można łatwo skonfigurować w celu przekształcenia pożądanych sygnałów magistrali CAN na kilka różnych powszechnie występujących typów sygnałów i funkcji, np. do nawigacji GPS.
Części zamienne Bravi Platforms dostępne online
Nowe kompaktowe ładowarki kołowe Doosan
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę