Przedsiębiorstwom użytkującym spalinowy, elektryczny sieciowy lub akumulatorowy sprzęt Stihl firma z Waiblingen koło Stuttgartu udostępnia system Stihl connect pro. Oparte na chmurze i portalu internetowym cyfrowe rozwiązanie umożliwia efektywne zarządzanie flotą maszyn i zadaniami oraz pozwala zoptymalizować przebieg prac i zminimalizować przestoje.
Kluczowym elementem systemu jest Smart Connector - montowany na narzędziach czujnik o średnicy tylko 5 centymetrów, komunikujący się za pośrednictwem Bluetooth ze smartfonem lub tabletem użytkownika. Czujnik, w rekomendowanej cenie 19,95 euro (brutto), ma być dostępny u autoryzowanych dilerów marki Stihl od wiosny.
Inteligentne połączenie
System Stihl connect pro tworzą 4 elementy: czujnik Stihl Smart Connector montowany na urządzeniu, aplikacja Stihl zainstalowana na smartfonie lub tablecie użytkownika, chmura Stihl w Internecie do przechowywania danych oraz portal Stihl Connect Pro do zarządzania danymi. Ważący ok. 20 g sensor Stihl Smart Connector o wymiarach 53x42x14 mm, montowany na benzynowych, sieciowych lub akumulatorowych narzędziach Stihl, a także innych, rejestruje czas pracy urządzenia przy uruchomionym silniku i przesyła te informacje przez Bluetooth do aplikacji zainstalowanej na smartfonie lub tablecie użytkownika. Aplikacja na systemy Android oraz iOS jest dostępna bezpłatnie w renomowanych sklepach z aplikacjami. W razie potrzeby dane można również uzupełnić informacją o pozycji geograficznej. Dane ze smartfona lub tabletu są następnie przesyłane do chmury Stihl, pełniącej w systemie rolę ich centralnego magazynu. Dostęp w czasie rzeczywistym do zgromadzonych w chmurze informacji, ich wygodne przeglądanie, ocenę i przetwarzanie, a także inne usługi zapewnia natomiast portal Stihl connect pro, z którego korzystanie jest również bezpłatne. Za jego pośrednictwem przedsiębiorcy nie tylko otrzymują dane eksploatacyjne, takie jak rodzaj i czas pracy, oraz szczegółowy przegląd stanu posiadanych narzędzi, lecz także mogą tworzyć i planować przydziały zadań. Dzięki funkcji geolokalizacji mogą też monitorować pozycję narzędzi i wykonywane zadania, co pozwala zoptymalizować codzienne procesy robocze i zredukować przestoje, maksymalizując w ten sposób wykorzystanie sprzętu.
Serwis zoptymalizowany
W ramach wydajnego zarządzania flotą maszyn, system Stihl connect pro monitoruje również okresowe serwisowanie sprzętu, sygnalizując z wyprzedzeniem o zbliżającym się przeglądzie. Za pośrednictwem systemu można umówić wizytę w specjalistycznym serwisie Stihl, a także przesłać wcześniej wszystkie dane dotyczące serwisowych narzędzi, co pozwala dilerowi zaplanować zakres prac i ewentualnie zamówić niezbędne części zamienne, skracając do minimum czas konserwacji i związanego z nią przestoju urządzenia. Stihl connect pro oferuje dzięki temu więcej niż tradycyjne systemy zarządzania flotą, stwarzając najlepsze warunki do wzrostu wydajności.
fot.firmowe
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę