[ATB] Aktualności

Targi Transport Logistic w Monachium

Data publikacji:

Na tegorocznych targach Transport Logistic w Monachium Fleetboard prezentuje przyszłość logistyki sieciowej ‒ sposób na łatwą i ekonomiczną cyfryzację. Fleetboard, jako jeden z pierwszych dostawców usług telematycznych, wciąż rozwija swoje technologie, a na targach prezentuje Mercedes-Benz Truck App Portal ‒ cyfrowy interfejs do samochodu ciężarowego.

Po raz pierwszy branża transportowa może korzystać z zaprojektowanego specjalnie na jej potrzeby portalu z aplikacjami. Umożliwia on łatwe instalowanie aplikacji w ciężarówce bezpośrednio z biura.

To multibrandowe rozwiązanie telematyczne niezwykle ułatwia kontrolowanie procesów logistycznych, zmniejszając nakład pracy i obniżając koszty wzdłuż całego łańcucha logistycznego. Fleetboard umożliwia rejestrowanie i analizowanie znacznej części danych w czasie rzeczywistym. Dzięki usłudze Analiza użytkowania, informującej o stylu jazdy kierowcy, można zmniejszyć zużycie paliwa we flocie nawet o 15 procent. Poprzez Fleetboard Messaging dyspozytor może komunikować się bezpośrednio z kierowcami lub wysyłać im docelowe adresy z lokalizacją GPS, którą można zaimportować do nawigacji TomTom. Bezpłatna aplikacja Fleetboard Manager App, dla klientów bez umowy Fleetboard, zapewnia kontrolę pojazdów na trasie, umożliwiając menedżerom flot w każdej chwili dostęp do informacji o flocie. Trwają również pilotażowe testy aplikacji Fleetboard Manager Pro, w ramach której klienci uzyskają dostęp do wszystkich danych wykupionych przez siebie usług Fleetboard.

Jako telematyczni pionierzy łączymy wiedzę w dziedzinie IT z obszernym know-how w zakresie pojazdów. Na tegorocznych targach Transport Logistic prezentujemy nowe rozwiązania w obszarze cyfryzacji logistyki. Fleetboard oferuje klientom odpowiednie rozwiązanie z jednego źródła ‒ stwierdza Volker Hansen, szef Digital Solutions Services Mercedes-Benz Trucks i Dyrektor Generalny Fleetboard.

Połączenie Fleetboard i aplikacji logistycznej habbl

Po przejęciu wiosną przez Fleetboard Logistics GmbH aplikacji habbl i conizi GmbH, nadszedł czas na integrację. W tym celu oprogramowanie habbl zostanie połączone z usługami chmurowymi Fleetboard. Dzięki otrzymywanym z aplikacji habbl informacjom, pojazd staje się ważnym dostawcą danych, zapewniającym jeszcze większą precyzję planowania logistycznego. Chcąc dosłownie przenieść tę jakość na drogę, od przejęcia aplikacji habbl firma skupia się całkowicie na tym, aby do lipca udostępnić ją na Mercedes-Benz Truck App Portal. W pierwszym kroku będzie to miało miejsce na rynku niemieckim.

Dzięki habbl spedytorzy i firmy transportowe zyskają wiele nowych możliwości kontroli procesów logistycznych. W ramach usługi Fleetboard Logistics oferuje swoim klientom konsultacje, umożliwiające optymalne wykorzystanie dostępnych rozwiązań Fleetboard. Wspólnie z ekspertami habbl spedytorzy i przewoźnicy wypracowują procesy robocze, które optymalnie odpowiadają ich zapotrzebowaniu w zakresie kontroli zleceń. Mogą one być różne przy każdym pojedynczym zleceniu. Ponad 7000 klientów Fleetboard na całym świecie może sukcesywnie przyjmować oferty przejścia na habbl.

Do aplikacji zostanie wkrótce dodana nowa funkcja ‒ włączenie czasów jazdy i odpoczynku z tachografu cyfrowego do obliczania szacunkowego czasu dotarcia do celu (ETA Estimated Time of Arrival). To znacznie uprości czynności dyspozytorów, ponieważ planowanie z wyprzedzeniem czasów trwania oraz wykorzystania przerw bez danych z tachografu jest procesem bardzo złożonym. Do końca roku firma będzie skupiona na tych pakietach zadań głównie na rodzimym rynku. Natomiast od 2020 roku z oferty rozwiązań w ramach habbl będą mogły skorzystać również inne rynki. Prace już trwają.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.