OTOMOTO od lat odgrywa ważną rolę w strategii sprzedażowej Tomaru, jednego z liderów w branży maszyn budowlanych.
/// ARTYKUŁ SPONSOROWANY ///
Coraz więcej klientów poszukuje ciężkiego sprzętu w Internecie, co pokazują także dane OTOMOTO. Według raportu OTOMOTO Insights liczba kupujących pojazdy z grupy heavy machinery na tej platformie wzrosła w styczniu 2025 roku o 13 punktów procentowych w porównaniu do stycznia 2024 roku.
Tomar, czołowy dystrybutor sprzętu budowlanego w Polsce, specjalizujący się w sprzedaży nowych i używanych maszyn JCB, a także innych marek, jak np. Caterpillar, od lat wykorzystuje potencjał internetu, a OTOMOTO odgrywa istotną rolę w jego strategii sprzedażowej. Przedsiębiorstwo powstało w 2014 roku, a już rok później rozpoczęło swoją przygodę z platformą. - "Z OTOMOTO współpracujemy nieprzerwanie od 2015 roku. Do tych, co nie chcą tylko oglądać, ale też kupić sprzęt, wcale nie jest łatwo trafić. Ale na OTOMOTO są wszyscy, więc również i moi klienci "- mówi Michał Glinka z Tomaru.
Wybór OTOMOTO nie był przypadkowy. Wpłynęło na to kilka czynników:
Tomar stworzył na OTOMOTO własną witrynę korzystając w usługi Strona Sprzedającego Pro.
Zawiera ona logotyp, opis działalności firmy, dane kontaktowe oraz ofertę. Każda maszyna jest tutaj szczegółowo opisana i zawiera elementy wizualne w postaci serii zdjęć o dużej rozdzielczości. Dodatkowo klienci mogą od razu złożyć wniosek o finansowanie. Dzięki temu każdy, kto chce kupić koparkę, walec drogowy, czy inną maszynę, może dokładnie ją obejrzeć i uzyskać szczegółowe informacje.
OTOMOTO stale dodaje nowe funkcje i usługi, których celem jest podniesienie efektywności sprzedaży ciężkich pojazdów. Np. funkcja Barometr Zakupowy ułatwia ustalanie najkorzystniejszych cen na podstawie wskaźnika MDS (Market Days Supply).
Ostatnio wprowadzono pakiet Biznes ULTRA. Jest to najwyższy z dostępnych pakietów dla klientów biznesowych oferujący maksymalny zakres usług i korzyści. W ramach pakietu można przez 7 dni wyróżnić ogłoszenie na szczycie wyników wyszukiwania oraz 4 razy podbić ofertę, czyli przesunąć ją automatycznie na najwyższe pozycje listy. Biznes ULTRA oferuje także 40% zniżki na reklamy zarówno na OTOMOTO jak i na OLX. Ciekawą i istotną funkcją jest tzw. finansowanie Dealera. Polega to na tym, że sprzedający ma możliwość aktywacji własnej oferty kredytowej, bez pośredników, co daje to sprzedającemu pełną kontrolę nad procesem finansowania oraz ułatwia i przyspiesza proces zakupowy.
Każdy telefon może być tym, który finalnie doprowadzi do sprzedaży. Co zrobić, by nie przegapić żadnej szansy? OTOMOTO ma na to radę. Serwis oferuje Managera Połączeń, bezpłatną funkcję, dostępną we wszystkich pakietach, dzięki której nie umknie żadna próba kontaktu, mało tego będzie wiadomo, że dzwonił klient OTOMOTO. Jak mówi Michał Glinka: - "maszyny często długo czekają na swojego nabywcę. A jak już ktoś się zainteresuje, to nie chciałbym przegapić telefonu. Dlatego tak istotny jest Manager Połączeń. Dzięki niemu mogę kontrolować, czy nie przegapiłem połączenia, oddzwonić i przygotować się do rozmowy, bo wiem, o którą maszynę chodzi". Do numeru wirtualnego dostarczonego przez platformę można przypisać więcej niż jeden numer telefonu, co dodatkowo zwiększa skuteczność komunikacji z klientami.
Znajomość rynku i zachodzących na nim zmian może być kluczowa dla planowania sprzedaży. Tu także OTOMOTO wychodzi naprzeciw potrzebom sprzedających, tworząc, w ramach OTOMOTO Isight, comiesięczne raporty analizujące różne segmenty rynku motoryzacyjnego. Sprzedawcy mogą się z nich nie tylko dowiedzieć o trendach, prognozach, ale też uzyskać przydatne rekomendacje ułatwiające tworzenie strategii rozwoju swojego biznesu.
Tomar pokazuje, że skuteczna sprzedaż maszyn budowlanych online jest możliwa. Zatem jeśli sprzedajesz taki sprzęt, pójdź w ślady Tomaru i zbuduj na OTOMOTO swój wirtualny salon, który przyciągnie klientów z całego kraju.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę