Firma Topcon opracowała cyfrowe rozwiązanie w zakresie precyzyjnego pozycjonowania – SmoothRide. System oferuje ciągły proces, który rewolucjonizuje naprawę dróg, pasów startowych, a nawet torów wyścigowych.
Techniczna infrastruktura transportowa jest decydującym czynnikiem lokalizacji i konkurencyjności dla krajów, miast i gmin. Budowa i utrzymanie dróg z SmoothRide są bardziej ekonomiczne, szybsze i bezpieczniejsze. Narzędzie firmy Topcon doskonale sprawdziło się bowiem podczas odnawiania pasów startowych na lotniskach Guglielmo Marconi koło Bolonii oraz we Frankfurcie, gdzie w ciągu zaledwie 120 h wymieniono ponad kilometr nawierzchni. Ramy czasowe, w których należy przeprowadzić prace budowlane, stają się coraz ciaśniejsze. Wymagania dotyczące jakości wykonania i bezpieczeństwa rosną. SmoothRide pozwala na pracę z dokładnymi danymi pomiarowymi w celu zapewnienia maksymalnej spójności pomiędzy projektem budowy i jej wykonaniem, terminowej realizacji, efektywności kosztowej, a także bezpieczeństwa na placu budowy. Korzyści płynące z zastosowania SmoothRide stają się jeszcze bardziej widoczne podczas analizy całego procesu:
Krok 1: Nagrywanie istniejącej jezdni Skaner RD-M1 firmy Topcon skanuje istniejącą jezdnię z prędkością do 80 km/h. Droga nie musi być przy tym zamykana, co oszczędza cenny czas i zwiększa bezpieczeństwo wszystkich uczestników.
Krok 2: Stworzenie modelu jezdni za pomocą Magnet Office Resurfacing Na podstawie skanu generowany jest bardzo szczegółowy obraz istniejącej jezdni. W rezultacie powstają dwa modele terenu: zgodny ze stanem obecnym i planowany.
Krok 3: Frezowanie jezdni Frezowanie wykonywane jest za pomocą systemu sterowania maszynami 3D. Głębokość frezowania zostaje obliczona na podstawie porównania istniejącej powierzchni i projektu frezowanej powierzchni, która ma zostać wykonana. Pozycjonowanie odbywa się za pośrednictwem GNSS. Kontrola maszyny nie wymaga żadnych optycznych metod pomiarowych. Celem jest stworzenie odpowiedniej powierzchni do układania nawierzchni asfaltowej o stałej grubości warstwy.
Krok 4: Skanowanie frezowanej powierzchni W zależności od stanu podłoża lub przebiegu procesu frezowania, np. w przypadku tworzenia brył, wskazane może być ponowne skanowanie powierzchni frezowania.
Krok 5: Układanie nowej warstwy asfaltu Podczas układania nowej warstwy asfaltu SmoothRide wykrywa wszelkie nierówności i zapewnia odpowiednią kompensację. Podczas nakładania asfaltu system umożliwia zachowanie minimalnej grubości na całej powierzchni.
Krok 6: Dokumentacja wykonanej pracy Nowe warstwy asfaltu można skanować za pomocą skanera RD-M1 firmy Topcon i udokumentować równość osiągniętą w wyniku działań budowlanych.
Szereg czynników decyduje o tym, jak efektywnie, w sposób zrównoważony i ekonomiczny można zarządzać procesem budowlanym. SmoothRide firmy Topcon uwzględnia wszystkie istotne czynniki: terminową i ekonomiczną realizację, najwyższą możliwą jakość wykonania, bezpieczeństwo pracy i drogę o dłuższej żywotności.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę