[ATB] Aktualności

Triangle Tyre – ekspansja na rynku europejskim i plany na przyszłość

Data publikacji:

Firma Triangle Tyre od kilku lat intensywnie rozwija swoją obecność na rynku europejskim. W rozmowie z Angelo Giannangelli, dyrektorem marketingu na Europę i Mirco Spiniella, dyrektorem rozwoju rynku na Europę (obaj Triangle Tyre) omówiliśmy strategię ekspansji, wyzwania konkurencyjne oraz plany dotyczące rozwoju produkcji poza Chinami.

    Triangle Tyre – ekspansja na rynku europejskim i plany na przyszłość

Jak wygląda obecna pozycja Triangle Tyre na rynku globalnym i europejskim?

Triangle Tyre należy do czołowych producentów opon na świecie i znajduje się w pierwszej dwudziestce globalnych firm w branży. Firma od lat utrzymuje silną pozycję w segmencie opon do maszyn budowlanych i przemysłowych, osiągając dwucyfrowy udział w rynku europejskim.

Triangle wcześniej nie posiadał europejskiej filii, a jej działalność rozpoczęliśmy w 2017 roku. Wówczas Triangle niemal nie sprzedawał opon konsumenckich w Europie, ale miał już bardzo dobrą pozycję w segmencie opon do maszyn budowlanych, z dwucyfrowym udziałem w rynku.

Obecnie firma utrzymuje stabilną pozycję jako jeden z pięciu największych chińskich producentów opon do pojazdów przemysłowych i budowlanych. W skali globalnej Triangle produkuje około 400 tysięcy opon OTR rocznie.

Jakie są główne atuty Triangle Tyre w porównaniu do konkurencji?

Triangle Tyre, jako chińska marka, koncentruje się na oferowaniu produktów o korzystnym stosunku jakości do ceny. Mimo rosnącej konkurencji ze strony innych azjatyckich producentów, firma utrzymuje silną pozycję dzięki stabilnej bazie klientów i wysokiej jakości produktów.

W ostatnich latach wielu azjatyckich producentów zwiększyło swoje inwestycje w segmencie opon do maszyn budowlanych, co spowodowało wzrost konkurencji. Mimo to Triangle utrzymuje stabilne wolumeny sprzedaży i stale rozwija swoją ofertę.

 

Czy Triangle Tyre planuje produkcję poza Chinami?

Obecnie cała produkcja Triangle Tyre odbywa się w Chinach. Dyskutujemy nad możliwością otwarcia pierwszego zakładu produkcyjnego poza Chinami w niedalekiej przyszłości, ale decyzja nie została jeszcze podjęta.

Ekspansja produkcyjna mogłaby zwiększyć konkurencyjność firmy na rynkach zagranicznych i usprawnić logistykę dostaw do klientów europejskich.

Jak wygląda działalność Triangle Tyre w Polsce?

Na polskim rynku głównym dystrybutorem opon Triangle jest firma Torus. W Europie mamy dwa główne typy klientów – hurtowników, którzy sprzedają opony innym firmom, oraz specjalistycznych dystrybutorów, takich jak Torus, którzy bezpośrednio współpracują z flotami i użytkownikami końcowymi.

Torus pełni kluczową rolę w rozwoju nowych produktów, testując opony i analizując ich trwałość oraz odporność na zużycie. Dzięki temu Triangle może wprowadzać udoskonalenia w swojej ofercie.

Czy Triangle Tyre współpracuje z największymi producentami maszyn?

Triangle Tyre jest dostawcą opon dla wielu światowych producentów maszyn budowlanych, co świadczy o wysokiej jakości ich produktów. Jesteśmy fabrycznie montowani w wielu pojazdach Caterpillar, Sany, Komatsu, Liebherr czy Volvo. Obecność na targach Bauma jest dla firmy strategicznym krokiem w budowaniu rozpoznawalności i umacnianiu pozycji na rynku europejskim.

Jakie są dalsze plany Triangle Tyre na rynku europejskim?

Triangle planuje dalszy rozwój w segmencie opon konsumenckich oraz umacnianie swojej pozycji w Europie. Nasza obecność na targach Bauma ma kluczowe znaczenie. To jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych na świecie, które pozwala nam zaprezentować nasze produkty i nawiązać nowe kontakty. Firma konsekwentnie dąży do zwiększenia swojego udziału w rynku i dalszej ekspansji w Europie, zarówno poprzez rozwój sieci dystrybucji, jak i potencjalne inwestycje w produkcję poza Chinami.


Nowa gama opon OTR i system TPMS

Triangle Tyre zaprezentuje na targach Bauma 2025 w Monachium swoje najnowsze produkty i innowacyjne technologie. Firma zaprezentuje kompleksową gamę opon OTR, obejmującą modele o rozmiarach felg do 63 cali i nośności od 1 do 4 gwiazdek. Asortyment obejmuje opony dla ładowarek kołowych, wozideł przegubowych (ADT) oraz sztywnoramowych (RDT), zarówno do pracy w kopalniach odkrywkowych, jak i podziemnych.

Kluczowe modele 

Opona do dźwigów – 445/95R25 TB576 174F E2. Nowa opona TB576 została zaprojektowana z myślą o dźwigach mobilnych. Dzięki lekkiej konstrukcji zwiększa efektywność paliwową oraz optymalizuje wydajność operacyjną.

Opona do ładowarek kołowych – 29.5R25 TL559S+ L5. Model TL559S+ to opona trzygwiazdkowa przeznaczona do ciężkich warunków pracy w kopalniach i zakładach przemysłowych. Charakteryzuje się zwiększoną odpornością na uderzenia i dłuższą żywotnością, co czyni ją doskonałym wyborem dla wymagających zastosowań.

Opona do wozideł sztywnoramowych – 27.00R49 TB599A ** E4. TB599A to 49-calowa opona do wozideł RDT, oferująca niezrównaną trwałość i wytrzymałość. Zewnętrzna średnica wynosząca 2,7 m pozwala na efektywne działanie nawet w najtrudniejszych warunkach górniczych.

Nowy system monitorowania ciśnienia TPMS

Podczas targów Triangle Tyre zaprezentuje także nowoczesny system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), dedykowany dla opon OTR. System umożliwia bieżące śledzenie parametrów pracy opon, zwiększając bezpieczeństwo oraz redukując ryzyko awarii i nieplanowanych przestojów.

Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.