Firma Triangle Tyre od kilku lat intensywnie rozwija swoją obecność na rynku europejskim. W rozmowie z Angelo Giannangelli, dyrektorem marketingu na Europę i Mirco Spiniella, dyrektorem rozwoju rynku na Europę (obaj Triangle Tyre) omówiliśmy strategię ekspansji, wyzwania konkurencyjne oraz plany dotyczące rozwoju produkcji poza Chinami.
Jak wygląda obecna pozycja Triangle Tyre na rynku globalnym i europejskim?
Triangle Tyre należy do czołowych producentów opon na świecie i znajduje się w pierwszej dwudziestce globalnych firm w branży. Firma od lat utrzymuje silną pozycję w segmencie opon do maszyn budowlanych i przemysłowych, osiągając dwucyfrowy udział w rynku europejskim.Triangle wcześniej nie posiadał europejskiej filii, a jej działalność rozpoczęliśmy w 2017 roku. Wówczas Triangle niemal nie sprzedawał opon konsumenckich w Europie, ale miał już bardzo dobrą pozycję w segmencie opon do maszyn budowlanych, z dwucyfrowym udziałem w rynku.Obecnie firma utrzymuje stabilną pozycję jako jeden z pięciu największych chińskich producentów opon do pojazdów przemysłowych i budowlanych. W skali globalnej Triangle produkuje około 400 tysięcy opon OTR rocznie.
Triangle Tyre należy do czołowych producentów opon na świecie i znajduje się w pierwszej dwudziestce globalnych firm w branży. Firma od lat utrzymuje silną pozycję w segmencie opon do maszyn budowlanych i przemysłowych, osiągając dwucyfrowy udział w rynku europejskim.
Triangle wcześniej nie posiadał europejskiej filii, a jej działalność rozpoczęliśmy w 2017 roku. Wówczas Triangle niemal nie sprzedawał opon konsumenckich w Europie, ale miał już bardzo dobrą pozycję w segmencie opon do maszyn budowlanych, z dwucyfrowym udziałem w rynku.
Obecnie firma utrzymuje stabilną pozycję jako jeden z pięciu największych chińskich producentów opon do pojazdów przemysłowych i budowlanych. W skali globalnej Triangle produkuje około 400 tysięcy opon OTR rocznie.
Jakie są główne atuty Triangle Tyre w porównaniu do konkurencji?
Triangle Tyre, jako chińska marka, koncentruje się na oferowaniu produktów o korzystnym stosunku jakości do ceny. Mimo rosnącej konkurencji ze strony innych azjatyckich producentów, firma utrzymuje silną pozycję dzięki stabilnej bazie klientów i wysokiej jakości produktów.W ostatnich latach wielu azjatyckich producentów zwiększyło swoje inwestycje w segmencie opon do maszyn budowlanych, co spowodowało wzrost konkurencji. Mimo to Triangle utrzymuje stabilne wolumeny sprzedaży i stale rozwija swoją ofertę.
Triangle Tyre, jako chińska marka, koncentruje się na oferowaniu produktów o korzystnym stosunku jakości do ceny. Mimo rosnącej konkurencji ze strony innych azjatyckich producentów, firma utrzymuje silną pozycję dzięki stabilnej bazie klientów i wysokiej jakości produktów.
W ostatnich latach wielu azjatyckich producentów zwiększyło swoje inwestycje w segmencie opon do maszyn budowlanych, co spowodowało wzrost konkurencji. Mimo to Triangle utrzymuje stabilne wolumeny sprzedaży i stale rozwija swoją ofertę.
Czy Triangle Tyre planuje produkcję poza Chinami?
Obecnie cała produkcja Triangle Tyre odbywa się w Chinach. Dyskutujemy nad możliwością otwarcia pierwszego zakładu produkcyjnego poza Chinami w niedalekiej przyszłości, ale decyzja nie została jeszcze podjęta.Ekspansja produkcyjna mogłaby zwiększyć konkurencyjność firmy na rynkach zagranicznych i usprawnić logistykę dostaw do klientów europejskich.
Obecnie cała produkcja Triangle Tyre odbywa się w Chinach. Dyskutujemy nad możliwością otwarcia pierwszego zakładu produkcyjnego poza Chinami w niedalekiej przyszłości, ale decyzja nie została jeszcze podjęta.
Ekspansja produkcyjna mogłaby zwiększyć konkurencyjność firmy na rynkach zagranicznych i usprawnić logistykę dostaw do klientów europejskich.
Jak wygląda działalność Triangle Tyre w Polsce?
Na polskim rynku głównym dystrybutorem opon Triangle jest firma Torus. W Europie mamy dwa główne typy klientów – hurtowników, którzy sprzedają opony innym firmom, oraz specjalistycznych dystrybutorów, takich jak Torus, którzy bezpośrednio współpracują z flotami i użytkownikami końcowymi.Torus pełni kluczową rolę w rozwoju nowych produktów, testując opony i analizując ich trwałość oraz odporność na zużycie. Dzięki temu Triangle może wprowadzać udoskonalenia w swojej ofercie.
Na polskim rynku głównym dystrybutorem opon Triangle jest firma Torus. W Europie mamy dwa główne typy klientów – hurtowników, którzy sprzedają opony innym firmom, oraz specjalistycznych dystrybutorów, takich jak Torus, którzy bezpośrednio współpracują z flotami i użytkownikami końcowymi.
Torus pełni kluczową rolę w rozwoju nowych produktów, testując opony i analizując ich trwałość oraz odporność na zużycie. Dzięki temu Triangle może wprowadzać udoskonalenia w swojej ofercie.
Czy Triangle Tyre współpracuje z największymi producentami maszyn?
Triangle Tyre jest dostawcą opon dla wielu światowych producentów maszyn budowlanych, co świadczy o wysokiej jakości ich produktów. Jesteśmy fabrycznie montowani w wielu pojazdach Caterpillar, Sany, Komatsu, Liebherr czy Volvo. Obecność na targach Bauma jest dla firmy strategicznym krokiem w budowaniu rozpoznawalności i umacnianiu pozycji na rynku europejskim.
Jakie są dalsze plany Triangle Tyre na rynku europejskim?
Triangle planuje dalszy rozwój w segmencie opon konsumenckich oraz umacnianie swojej pozycji w Europie. Nasza obecność na targach Bauma ma kluczowe znaczenie. To jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych na świecie, które pozwala nam zaprezentować nasze produkty i nawiązać nowe kontakty. Firma konsekwentnie dąży do zwiększenia swojego udziału w rynku i dalszej ekspansji w Europie, zarówno poprzez rozwój sieci dystrybucji, jak i potencjalne inwestycje w produkcję poza Chinami.
Triangle Tyre zaprezentuje na targach Bauma 2025 w Monachium swoje najnowsze produkty i innowacyjne technologie. Firma zaprezentuje kompleksową gamę opon OTR, obejmującą modele o rozmiarach felg do 63 cali i nośności od 1 do 4 gwiazdek. Asortyment obejmuje opony dla ładowarek kołowych, wozideł przegubowych (ADT) oraz sztywnoramowych (RDT), zarówno do pracy w kopalniach odkrywkowych, jak i podziemnych.
Opona do dźwigów – 445/95R25 TB576 174F E2. Nowa opona TB576 została zaprojektowana z myślą o dźwigach mobilnych. Dzięki lekkiej konstrukcji zwiększa efektywność paliwową oraz optymalizuje wydajność operacyjną.
Opona do ładowarek kołowych – 29.5R25 TL559S+ L5. Model TL559S+ to opona trzygwiazdkowa przeznaczona do ciężkich warunków pracy w kopalniach i zakładach przemysłowych. Charakteryzuje się zwiększoną odpornością na uderzenia i dłuższą żywotnością, co czyni ją doskonałym wyborem dla wymagających zastosowań.
Opona do wozideł sztywnoramowych – 27.00R49 TB599A ** E4. TB599A to 49-calowa opona do wozideł RDT, oferująca niezrównaną trwałość i wytrzymałość. Zewnętrzna średnica wynosząca 2,7 m pozwala na efektywne działanie nawet w najtrudniejszych warunkach górniczych.
Podczas targów Triangle Tyre zaprezentuje także nowoczesny system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), dedykowany dla opon OTR. System umożliwia bieżące śledzenie parametrów pracy opon, zwiększając bezpieczeństwo oraz redukując ryzyko awarii i nieplanowanych przestojów.
Bosch Rexroth – partner technologiczny dla innowacyjnych pojazdów Off-Highway
SITENAV 3D – nowoczesne rozwiązanie do zarządzania maszynami budowlanymi
GEDA 200 Z Comfort – Nowoczesna wciągarka budowlana
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę