Sprzęt wyposażony w niezawodne, żywotne i cieszące się zasłużoną renomą jednostki napędowe nie budzi żadnych obaw. Producent ten dokłada wszelkich starań, aby równie dobrą opinią cieszyły się wprowadzone do oferty w 2018 r. systemy bateryjne. Briggs & Stratton (centralny autoryzowany serwis dystrybucyjny tej firmy na rynku polskim świadczy łódzka firma Chabin).
Korporację Briggs & Stratton, z siedzibą w Milwaukee w stanie Wisconsin w USA, założyło w roku 1908 roku dwóch przyjaciół: Stephen F. Briggs, który był inicjatorem przedsięwzięcia, i Harold M. Stratton, który wyłożył na nie pieniądze. Początkowo firma działała w branży samochodowej – w roku 1919 wypuściła na rynek silnik Motor Wheel (wczesny prototyp silnika typu „P”), który był stosowany w lekkich pojazdach „samochodopodobnych”.
Tyle zamierzchłej historii, bo teraźniejszość i najbliższą przyszłość wytycza projekt wprowadzenia do oferty produktów komercyjnych systemów bateryjnych odpowiadających najwyższym wymaganiom rynku pod względem trwałości, wydajności i odporności na warunki zewnętrzne. Szybko stało się jasne że żadne z obecnych wtedy produktów nie spełnia tych wymagań.
Dlatego też zapadła decyzja o rozpoczęciu własnej produkcji całego systemu baterii, począwszy od kompleksowego etapu projektowego. W efekcie tych działań powstała linia baterii odpornych na wszelkie niedogodności wynikające ze środowiska pracy. Ogniwa pracują na standardowym napięciu 48V. Wykonana z tworzyw i aluminium obudowa zapewnia odporność na wibracje i uderzenia. Deklarowana szczelność baterii sięga normy IP66 co oznacza że można ją myć nawet myjkami wysokociśnieniowymi. Zakres temperaturowy ładowania to od -10° do +50°C. Co ciekawe, nawet w ujemnych temperaturach gdy bateria nie ogrzewa się powyżej zera, jest możliwe naładowanie jej do 60%.
Należy podkreślić, iż baterie Vanguard to nie tylko ogniwa najwyższej jakości, podlegające rygorystycznej selekcji na etapie konfiguracji bloków roboczych baterii, ale równie BMS (Battery Management System) czyli moduł który stale monitoruje stan ogniw, temperaturę poszczególnych bloków ogniw oraz sam proces ładowania. Stała kontrola baterii zapewnia również wysokie bezpieczeństwo pożarowe. Całość jest zarządzana według protokołu CAN BUS, jest zatem kompatybilna z wszelkimi możliwymi systemami w projektowanych maszynach. Briggs & Stratton produkuje obecnie baterie 5 i 10 kWh w konstrukcji HDPE i aluminium oraz baterie w obudowie z odlewanego aluminium do urządzeń wymagających niskiej zabudowy baterii. W najbliższych planach jest zaś poszerzenie ich gamy do zakresu 3,8-14,4 kWh. Zapowiadane są także rozwiązania dedykowane również mniejszym maszynom z branży budowlanej.
Marką Vanguard sygnowana jest profesjonalna linia silników produkcji Briggs & Stratton przeznaczona do najcięższych zadań, czyli dla najbardziej wymagających klientów. Wszystkie bez wyjątku silniki Vanguard są objęte 3-letnią gwarancją B&S. To linia silników 1- i 2-cylindrowych V-twin o mocy od 5 do 40 KM, które zapewniają kompatybilność z każdą maszyną zaprojektowaną do napędu spalinowego. Co oczywiste, Briggs & Stratton nieustannie udoskonala oferowane jednostki.
W ostatnich latach w oparciu o szerokie badania potrzeb klienta, czyli np. rynku maszyn budowlanych i wypożyczalni sprzętu, powstała linia silników jednocylindrowych Vanguard 160, 200, 300 oraz 400, o mocach odpowiednio 5; 6,5; 10 i 14 KM. To jednostki mające ujednolicony system sterowania, wszystkie posiadają standardowo filtr cykloniczny zapewniający dwustopniową filtrację wydłużając jednocześnie interwał serwisowy. Dzięki temu maszyny mają krótsze przestoje serwisowe, spadają koszty eksploatacji i co równie ważne cechuje je o wiele mniejszy ślad węglowy. Wszystkie 1-cylindrowe silniki Vanguard są wyposażone w system TransportGuard który zabezpiecza silnik przed przelewaniem paliwa przez gaźnik do oleju podczas transportu. Pozwala to zminimalizować możliwość uszkodzenia silnika w wyniku zbyt słabego smarowania.
Począwszy od silników Vanguard o mocy 37 KM, kolejne jednostki są wyposażane w EFI Electronic Fuel Injection oraz elektroniczny system sterowania przepustnicą ETC Electronic Throttle Control, zapewniający mniejsze spalanie, niższą emisję oraz lepsze osiągi i reakcję na zmianę obciążenia. Dzięki temu silniki 37- i 40-konne z powodzeniem znajdują zastosowanie tam gdzie jeszcze kilka lat temu konstruktorzy stosowali jedynie Diesla.
Nowy dźwig Geda Multilift P22
Pramac/Generac Mobile - Powrót do Monachium
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę