Firma Manitou na specjalnym pokazie zaprezentowała swój nowy, ultrakompaktowy model ładowarki teleskopowej ULM/GCT, przeznaczony dla sektorów takich jak budownictwo, rolnictwo i architektura krajobrazu.
Manitou spełnia wymagania użytkowników, którzy potrzebują wszechstronnej maszyny o niewielkich rozmiarach i która w dodatku zapewnia szybki transport między dwoma miejscami pracy. W tym właśnie celu stworzono ultralekki model ULM/GCT o masie transportowej poniżej 3 t, który można bez problemu załadować na przyczepę o nośności 3500 kg. Także wymiary ładowarki należą do najbardziej kompaktowych na rynku z szerokością całkowitą 1,49 m i wysokością 1,92 m. T
o co zadziwia, to bardzo duży prześwit wynoszący aż 29 cm, do tego ładowarka posiada napęd na cztery koła, wahliwą tylną oś oraz szeroką gamę opon, dzięki czemu porusza się wyjątkowo sprawnie nie tylko w ciasnych przestrzeniach roboczych, ale również w trudniejszym terenie. Ładowarka oferuje również 3 tryby kierowania: dwoma kołami do jazdy z dużą prędkością, sterowanie 4 kołami do manewrowania w ciasnych przestrzeniach oraz tryb kraba do manewrów bocznych.
Model ULM/GCT dostępny będzie u dilerów Manitou już od III kwartału 2022 r. w dwóch wersjach o udźwigu 1,25 t lub 1,5 t, przy wysokości podnoszenia 4,3 m. Wyposażony jest w silnik o mocy 35 KM oraz układ hydrauliczny o przepływie maksymalnym 48 l/min i rozdzielaczem przepływu, który umożliwia jednoczesne wykonywanie kilku ruchów hydraulicznych.
Inżynierowie z biura projektowego w Laillé (Ille-et-Vilaine), specjalizują się w klasie maszyn „super kompaktowych”. W nowym modelu ULM/GCT wdrożyli więc wiele innowacyjnych rozwiązań zmniejszających samą konstrukcję oraz obniżających koszty eksploatacyjne, w tym również serwisowe.
Zacznijmy od opcji Stop & Start, która zapewnia redukcję całkowitego kosztu pracy na biegu jałowym o około 10 euro na godzinę poprzez zmniejszenie amortyzacji, zużycia paliwa i konserwacji zapobiegawczej. W kwestii wspomnianej konstrukcji maszyny zmniejszono np. pojemność zbiornika hydraulicznego o ok. 25%, a kompensator hydrauliczny został zastąpiony kompensacją elektroniczną. Do tego dostępna jest też szeroka gama przystawek specjalnie zaprojektowanych do tego modelu, co pozwala na wykorzystanie ładowarki w większej liczbie zastosowań. Dodatkowy osprzęt zawiera widły, zacisk, przecinak do gałęzi, uchwyt do transportu Big-Bagów czy też lemiesz śnieżny.
Konserwacja ładowarki została zoptymalizowana i uproszczona dzięki ułatwionemu dostępowi do głównych elementów silnika i szerokiemu otwarciu komory. Co ważne, Grupa Manitou utrzymuje stale spore zapasy części zamiennych, które w razie potrzeby mogą być dostarczone w dowolne miejsce na świecie w ciągu 24 do 72 h. Dla użytkowników sprzętu Manitou dostępne są także dedykowane narzędzia do zarządzania serwisem/konserwacją za pomocą smartfona, dzięki aplikacjom MyManitou i MyGehl.
Operacje przeładunkowe z nową ładowarką teleskopową ULM/GCT mają być jeszcze bezpieczniejsze i prostsze. Dostęp do kabiny jest możliwy bez dodatkowych stopni, a we wnętrzu operator ma zapewniony niezakłócony widok w pełnym zakresie 360°, tak aby mógł pracować bezpiecznie.
W tym celu dachową kratkę zastąpiono przezroczystym i odpornym na wstrząsy okienkiem z poliwęglanu, które spełnia wymagania normy FOPS, natomiast widok z boku jest niezakłócony dzięki położeniu węży hydraulicznych wewnątrz wysięgnika i osłonie silnika umieszczonej nisko po prawej stronie. Do dyspozycji operatora jest wspomaganie układu kierowniczego, ekran na desce rozdzielczej, dżojstik standardowo umieszczony na pływającym podłokietniku oraz automatyczny hamulec postojowy.
Zwycięski silnik Kohler - Diesel Of The Year
Czyste drogi z zamiatarką Tuchel Sweep Eco Pro 520 - 180
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę