Dziś, 30 stycznia, w Urzędzie Miasta w Ostrowi Mazowieckiej podpisana została umowa na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S1. Kontrakt między GDDKiA a konsorcjum, na którego czele stoi firma Rubau Polska, ma wartość 479,116 mln zł.
W konferencji, podczas której podpisano umowy, wzięli udział m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, wiceminister inwestycji i rozwoju Witold Słowik, zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Stępień – Kotlarek, a także parlamentarzyści i samorządowcy.S61 Podborze – Śniadowo Droga zaczyna się z węzłem Podborze na S8 i biegnie aż do węzła Śniadowo gdzie połączy się z kolejnym odcinkiem S61. Firma, która wygra przetarg, zrealizuje zadnie w ciągu 31 miesięcy od dnia podpisania kontraktu. Według planów nową trasą pojedziemy w październiku 2021 roku. – Droga ekspresowa S61 to inwestycja, która pobudzi gospodarkę województwa podlaskiego i mazowieckiego. Wpisuje się ona w Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju – podkreślał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Inwestycja obejmuje budowę 19,463 km S61, 3 km S8 i 3,57 dróg klasy G. Do jej budowy zgłosiło się pięciu oferentów. Najniższą cenę zaproponowało konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau. Ostatecznie właśnie ta opcja została wybrana przez GDDKiA. Jej koszt to 479,116 mln zł, przy czym budżet inwestora wynosi 619,74 mln zł.Via Baltica Trasa w całości pobiegnie po nowym śladzie. W ogólności inwestycja dotycząca budowy S61 z Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna leży w ciągu trasy Via Baltica, która jest fragmentem międzynarodowej drogi E67. Prowadzone jest również przedsięwzięcie dotyczące budowy dalszego ciągu tej europejskiej drogi, od Szczuczyna, przez Suwałki, do granicy polsko-litewskiej w Budzisku.
Źródło: rynekinfrastruktury.pl
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę