Vernazza demontuje most w 130 godzin

Vernazza demontuje most w 130 godzin

Do demontażu starego mostu kolejowego we Francji w zaledwie 130 godzin wykorzystano gąsienicowy wysięgnik kratowy Demag CC 3800-1.

Francuski magazyn włoskiego dostawcy usług dźwigowych Vernazza Autogru wykorzystał wysięgnik gąsienicowy, wspomagany przez mobilny teleskopowy żuraw Demag AC 120, aby usunąć łącznie osiem elementów mostowych. Operacja musiała zostać zakończona, zanim odcinek drogi został ponownie otwarty dla ruchu.

Ciężkie stalowe części mierzyły do ​​22 metrów długości, 6 metrów szerokości i 8 metrów wysokości i ważyły ​​po 115 ton każda. Demontaż wymagał od CC 3800-1 powtórzenia określonego wzorca podnoszenia. Wysięgnik usunął element mostu i przejechał 18 m pod obciążeniem do miejsca odstawienia przed powrotem do mostu, aby usunąć następny element.

Ze względu na ograniczoną przestrzeń i możliwości manewru, zespół 22 pracowników, w tym czterech techników olinowania, kierownik ds. Wind i nadzorca superlift, był potrzebny do wykonania prac w ściśle określonych ramach czasowych.

Demontaż większych elementów mostu przeprowadzono przy użyciu konfiguracji LSL z wysięgnikiem o długości 78 metrów, systemem superlift i dzieloną tacą. 115 tonowe segmenty mostu zostały podniesione w promieniu 43 m, podczas gdy wiele wind dla mniejszych części mostowych o wadze 75 ton zostało podjętych w promieniu 68 m.

Vernazza powiedziała, że szybki czas montażu żurawia, kompaktowe rozmiary i udźwig sprawiły, że jest to właściwy wybór do pracy o krytycznym czasie.

Po raz pierwszy Vernazza użyła nowo zakupionego żurawia. Dostarczenie go z fabryki w Terex w Niemczech na południe Francji zajęło 45 ciężarówek. Firma serwisowa dźwigów otrzymała ją zaledwie kilka dni przed użyciem na moście.

WA

Reklama
Powiązane artykuły