[ATB] Aktualności

Volvo CE dołączyło do dyskusji na temat polityki UE

Data publikacji:

W jaki sposób programy Horizon Europe mogą pobudzić innowacyjność i umożliwić Europie dalsze umacnianie pozycji światowego lidera w dziedzinie technologii? Takie pytanie padło 25 czerwca podczas wydarzenia zorganizowanego przez Sustainable, Long-term Investments & Competitive European Industry Intergroup. Debata online zgromadziła decydentów politycznych i ekspertów branżowych.

W wydarzeniu, zorganizowanym przez Orgalim i prowadzonym przez europosła Carvalho, wziął udział komisarz Gabriel, który wygłosił przemówienie inauguracyjne. Do dyskusji włączył się Thomas Bitter, starszy wiceprezes ds. technologii w Volvo CE, który wystąpił jako ekspert branżowy, przedstawiając perspektywę Volvo Group.

Na wstępie przedstawił ambitne zobowiązanie Grupy Volvo w zakresie innowacji i zrównoważonego rozwoju. Polega ono na stopniowej redukcji taboru wykorzystującego silniki spalinowe, a celem końcowym jest zaoferowanie do 2050 r. taboru bezemisyjnego. Aby to osiągnąć, Volvo Group dąży do zwiększenia liczby rozwiązań transportowych niewykorzystujących paliw kopalnych, wykorzystujących technologię akumulatorów i ogniw paliwowych, a także paliwa alternatywne.

Na tej podstawie Bitter przedstawił fundamentalne powiązanie między zrównoważonym rozwojem a digitalizacją, które wzajemnie się uzupełniają. Produkty muszą być z pewnością zrównoważone, ponieważ muszą być rentowne, konkurencyjne i połączone. Należy wykorzystywać łączność i generowane dane, aby zapewnić klientom większą wartość.

Znaczenie ram polityki europejskiej umożliwiających innowacje

Dla Thomasa Bittera ważne jest zbudowanie ram polityki UE, które umożliwią innowacje. W tych ramach, europejskie partnerstwa w ramach i pomiędzy sektorami przemysłu są niezbędnymi narzędziami, aby sprostać kluczowym wyzwaniom technologicznym, takim jak droga do elektryfikacji i wodoru. Biorąc pod uwagę skalę tych wyzwań, nie może im sprostać pojedynczy przemysł lub kraj. Potrzebują one rozwiązania i wsparcia na szczeblu europejskim.

Jego zdaniem udanym przykładem takiego podejścia jest wspólna spółka utworzona przez Volvo Group i Daimlera w celu zbadania, opracowania i wdrożenia technologii ogniw paliwowych w transporcie. To wspólne przedsięwzięcie dwóch konkurentów z branży samochodów ciężarowych zostało utworzone za zgodą i przy wsparciu Komisji Europejskiej, która zatwierdziła utworzenie tej nowej spółki zgodnie z unijnym prawem konkurencji.

Perspektywa europejska jest również potrzebna przy rozwijaniu sieci elektrycznej i wodorowej, tak aby można było zbudować prawdziwie paneuropejski, bardziej ekologiczny system transportu drogowego.

Europa musi inwestować w ludzi

Patrząc w przyszłość, Thomas Bitter jest przekonany, że to ludzie, dzięki swojemu talentowi i kompetencjom, w ostatecznym rozrachunku robią różnicę. W swojej konkluzji przekonywał, że Europa ma przewagę konkurencyjną w systemie edukacji. W związku z tym rządy i przedsiębiorstwa muszą w niego inwestować, aby zapewnić kobietom i mężczyznom umiejętności niezbędne do osiągnięcia dobrobytu.

 

Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.