Volvo Construction Equipment - Zoptymalizowane pod kątem przyszłości

Volvo Construction Equipment - Zoptymalizowane  pod kątem przyszłości

Volvo Construction Equipment zaprezentował na targach Bauma w Monachium silniki zgodne z normą Stage V.

Nowe przepisy dotyczące emisji spalin EU Stage V sprawiają, że producenci silników i maszyn budowlanych stoją przed największym do tej pory wyzwaniem. Wraz z nową technologią silników, która stanowi kolejny krok w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, Volvo CE zaoferuje maksymalną moc i osiągi.
Norma Stage V wprowadza limity liczby cząstek stałych (PN) dla wszystkich producentów silników o mocy od 19 kW do 560 kW, co wymaga, aby filtry cząstek stałych (DPF) stanowiły element układu oczyszczania spalin (EATS). Ponadto zwiększony zostanie nacisk na poziom emisji podczas użytkowania maszyn. Dla silników o mocy powyżej 130 kW i poniżej 56 kW ograniczenia te zaczęły obowiązywać od 1 stycznia 2019 r. Jednak w przypadku silników o mocy w przedziale od 56 do 130 kW przepisy wejdą w życie rok później, czyli 1 stycznia 2020 r. Volvo CE wyprzedza wymagania dla tych silników, ponieważ firma podjęła decyzję o wprowadzeniu silników zgodnych z normą Stage V w obu przedziałach mocy już na początku tego roku.
– Producenci działają pod zwiększoną presją, aby zapewnić zgodność silników z najsurowszymi normami emisji spalin, a nowe przepisy UE wcale im tego nie ułatwiają. Jednak dzięki szybkiemu wprowadzeniu silników zgodnych z normą Stage V Volvo CE udowodniło, że jest zaangażowane w budowanie bardziej zrównoważonej przyszłości dla swoich klientów – mówi Mats Andersson, wiceprezes ds. marketingu i wsparcia sprzedaży regionu dystrybucji EMEA w Volvo CE.

Szereg zalet

Gama wyrafinowanych silników zgodnych z normą Stage V została skonstruowana nie tylko po to, aby spełnić surowe wymagania EU, ale także zaoferować szereg korzyści producentom sprzętu i operatorom. Obejmują one m.in. optymalizację mocy w celu umożliwienia maksymalnego wykorzystania przez klienta i zapewnienia wysokiego zwrotu z inwestycji, ograniczenia do minimum zużycia paliwa i kosztów konserwacji, gwarancję wytrzymałości, niezawodności i łatwego serwisowania silnika oraz redukcję emisji spalin w celu ochrony środowiska i zgodność z przepisami.
To konkurencyjne rozwiązanie będzie zasadniczo takie samo jak w przypadku istniejących silników zgodnych z normą Stage IV, z tym zastrzeżeniem, że filtr DPF jest obecnie wymagany w maszynach z silnikami o mocy od 19 do 36 kW.
Wysoce zaawansowany układ przeszedł liczne testy w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych, aby zagwarantować spełnienie aktualnych i przyszłych potrzeb klientów. Nowy, ulepszony układ jest wyposażony w chłodnicę powietrza doładowującego, która chłodzi powietrze dolotowe dla lepszej wydajności, oraz w turbosprężarkę o zmiennym kącie ustawienia łopatek (VGT), zaprojektowaną w celu optymalizacji proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej odpowiednio do zmieniających się warunków albo turbosprężarkę o stałym kącie ustawienia łopatek z przepustnicą spalin (WG). Filtr DPF został zaprojektowany do usuwania cząstek stałych lub sadzy ze spalin emitowanych przez silnik wysokoprężny. Natomiast katalizator utleniający (DOC) posłuży do utleniania węglowodorów i tlenku węgla, w wyniku czego powstają dwutlenek węgla i woda.
Pasywna regeneracja układu oczyszczania spalin eliminuje nieplanowane przestoje w pracy. Obecne wyniki testów pokazują, że w normalnych warunkach roboczych nie będzie potrzebna regeneracja maszyny podczas przestojów – temperatura spalin jest automatycznie utrzymywana na optymalnym poziomie. Funkcja recyrkulacji spalin – z chłodzeniem lub bez – obniża poziom emisji poprzez kierowanie części spalin z powrotem do silnika. Natomiast dzięki oszczędności paliwa i minimalnemu czasowi przestoju klienci mogą mieć pewność, że ich maszyny spełniają najsurowsze normy emisji i zostały w pełni zoptymalizowane pod kątem przyszłych potrzeb.
Volvo CE wykorzystuje najnowsze technologie opracowywane w całej Grupie Volvo, aby jak najlepiej służyć swoim klientom. Producenci sprzętu i operatorzy mogą być pewni, że ich potrzeby zostaną zaspokojone przez globalną sieć serwisową firmy.

MV

Reklama
Powiązane artykuły