[ATB] Aktualności

Volvo testuje elektryczny samochód ciężarowy

Data publikacji:

Elektryczny samochód ciężarowy Volvo o dużej ładowności zostaje wystawiony na próbę: wyróżnia się zarówno zasięgiem, jak i wydajnością energetyczną

W Niemczech przeprowadzono właśnie pierwszy niezależny test efektywności energetycznej w pełni obciążonym samochodem ciężarowym Volvo o dużej ładowności. Pojazd przekroczył swój oficjalny zasięg i zużył o 50% mniej energii niż jego odpowiednik z silnikiem Diesla. Testowanym samochodem ciężarowym było Volvo FH Electric, pojazd wyróżniający się zerową emisją spalin, o mocy ciągłej 490 kW i masie całkowitej 40 ton. Niemiecki dziennikarz motoryzacyjny, Jan Burgdorf, przetestował samochód na znanej, 343-kilometrowej trasie Green Truck, która obejmuje autostrady, pagórkowate tereny i ciaśniejsze drogi, wykorzystywane do testowania samochodów ciężarowych różnych producentów w zmiennych warunkach.

Muszę powiedzieć, że pojazd ten jest równie zwrotny, a nawet bardziej zwrotny niż ciężarówka z silnikiem Diesla. Kierowcy będą bardzo zaskoczeni, jak łatwo się nim jeździ, jaki jest cichy i jak dobrze reaguje. Nie wyczuwa się w nim żadnych wibracji - mówi Jan Burgdorf.

Volvo FH Electric, na całej trasie, utrzymywało średnią prędkość 80 km/h, co odpowiadało standardowemu Volvo FH wyposażonemu w silnik wysokoprężny i pakiet oszczędności paliwa I-Save. Przy zużyciu energii wynoszącym zaledwie 1,1 kWh/km, pojazd elektryczny uzyskał całkowity zasięg na poziomie 345 km, na jednym ładowaniu.

Te wyniki pokazują, że można przejechać do 500 km w zwykły dzień pracy, z krótkim postojem na ładowanie, na przykład w porze obiadu - wyjaśnia Tobias Bergman, dyrektor ds. testów prasowych w Volvo Trucks.

W teście Green Truck, Volvo FH Electric zużyło o 50% mniej energii niż Volvo FH z porównywalnym silnikiem wysokoprężnym. Celem Volvo Trucks jest, aby pojazdy elektryczne odpowiadały za połowę sprzedaży samochodów ciężarowych w 2030 r., tak aby w 2040 r. osiągnąć 100% redukcji emisji CO2 w przypadku nowych sprzedawanych samochodów ciężarowych.

Mocno wspieramy postanowienia Paryskiego Porozumienia Klimatycznego i podejmujemy wszelkie działania zmierzające do radykalnego obniżenia emisji CO2 związanej z drogowym transportem towarowym. Uważam, że szeroka gama pojazdów elektrycznych, którą mamy już na rynku, jest tego wyraźnym dowodem – podsumowuje Tobias Bergman.

Fakty dotyczące testu prasowego oraz testowanego pojazdu ciężarowego

  • Masa całkowita zestawu: 40 ton
  • Średnia prędkość: 80 km/h
  • Zużycie energii: 1,1 kWh/km
  • Pojemność akumulatorów: 540 kWh
  • Moc wyjściowa: 490 kW mocy ciągłej
  • Długość trasy testu prasowego: 343 km
  • Zasięg na jednym ładowaniu: 345 km
  • Testowane Volvo FH Electric może przejechać do 500 km podczas normalnego dnia pracy, jeśli zostanie doładowane, na przykład, podczas przerwy obiadowej.

Fakty dotyczące elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo:

  • Volvo Trucks ma w ofercie sześć całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych zaprojektowanych z myślą o realizacji szerokiej gamy różnych zadań transportowych.
  • Volvo FH, FM i FMX Electric to ciężkie samochody ciężarowe o całkowitej masie zestawu 44 ton. Sprzedaż w Europie trwa, a produkcja ruszy w drugiej połowie 2022 roku.
  • Produkcja seryjna w Europie Volvo FL i FE Electric do dystrybucji miejskiej i utylizacji odpadów rozpoczęła się w 2019 roku.
  • Produkcja Volvo VNR Electric dla Ameryki Północnej rozpoczęła się w 2020 r.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.