[ATB] Aktualności

Wacker Neuson Group - Umacniać pozycję, rozwijać technologie

Data publikacji:

Od stycznia tego roku Alexander Greschner, związany z Wacker Neuson Group od roku 2014, pełni funkcję członka zarządu firmy odpowiedzialnego za sprzedaż, serwis, logistykę i marketing na rynkach zagranicznych. Ostatnio dyrektor Greschner podzielił się swoją oceną minionego okresu oraz spostrzeżeniami na temat swoich priorytetów, sytuacji rynkowej i potencjału marek Wacker Neuson, Weidemann oraz Kramer, a także działań i planów firmy w najbliższym czasie.

Minęło już ponad pół roku od objęcia przez Pana stanowiska członka zarządu. Jak ocenia Pan ten czas?
Pierwsze miesiące na nowym stanowisku dostarczyły mi wielu przeżyć. Był to bowiem czas wypełniony ważnymi imprezami, jak np. Conexpo w Las Vegas, najważniejszymi targami naszej branży w Ameryce Północnej, ale również imprezami zorganizowanymi dla naszych klientów i dystrybutorów - Wacker Neuson Universe oraz Kramer Expertentage, które stanowiły wspaniałą okazję do rozmów, jak również uzyskania bezpośrednich opinii z rynku. Naturalnie branża urządzeń budowlanych jest mi dobrze znana, niemniej ostatnie miesiące poświęciłem na intensywne zajęcie się tematem maszyn kompaktowych.

Jakie priorytety wyznaczył Pan w swojej pracy? Jak ocenia Pan sytuację na rynku maszyn kompaktowych i jakie działania podejmuje firma, by sprostać bieżącym wyzwaniom?
W zakresie sprzedaży priorytetem jest oczywiście dalszy rozwój w Europie, Ameryce Północnej i Chinach. Te rynki charakteryzują się zupełnie innymi warunkami i wymagają indywidualnego podejścia. W pierwszym kwartale rynek europejski rozwijał się bardzo dobrze, pobudzany przez takie kraje, jak Niemcy, Wielka Brytania i Polska. Również Francja może pochwalić się imponującym rozwojem. W Europie naszą uwagę skupiamy na dalszej penetracji rynku oraz optymalizacji sieci własnych spółek zależnych, partnerów handlowych i dużych sieci wynajmujących maszyny. Ponadto wiele uwagi poświęcamy branży rolniczej. Europejski rynek maszyn rolniczych odzyskuje siły, a oczekiwania na rok 2017 są w większości krajów ostrożnie pozytywne. Właśnie ogłosiliśmy strategiczny sojusz z firmą John Deere. Współpraca dotyczy sprzedaży maszyn kompaktowych naszej marki Kramer, „zielonej serii” dla rolnictwa. Kramer w Pfullendorf w Niemczech wyprodukuje ładowarki kołowe, ładowarki teleskopowe i ładowarki kołowe z wysięgnikiem teleskopowym z napędem na wszystkie koła, które firma John Deere, posiadająca skuteczną sieć dystrybucyjną, będzie oferować pod marką Kramer, najpierw w Europie, potem również w państwach WNP, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. Współpraca odbywa się z zastrzeżeniem prawa kartelowego. Z naszymi maszynami Weidemann, zwłaszcza modelem Hoftrac oraz kompaktowymi ładowarkami kołowymi i teleskopowymi, należymy w krajach europejskich do czołowych dostawców w sektorze rolniczym. W kolejnych latach będziemy kłaść szczególny nacisk na rozwijanie naszego sukcesu w skali międzynarodowej.
W Ameryce Północnej, po ciężkim roku 2016, widzimy przestrzeń na rozwój. Planujemy w tym regionie dwucyfrowy wzrost oraz oczekujemy odczuwalnego wiatru w żagle w zakresie obrotów i wyników. Region ten był wyjątkowo silny w pierwszym kwartale 2017 r., co zawdzięczamy również dużym targom Conexpo, ARA Rental Show i Word of Concrete. Mamy nadzieję skorzystać także z, powściągliwego jeszcze, wzrostu popytu w przemyśle i sektorze energetycznym Ameryki Północnej. Już otrzymaliśmy zamówienia dużych firm wynajmujących maszyny, działających w tych segmentach. Również atmosfera na targach Conexpo, co zawsze stanowi znaczący barometr, była bardzo dobra. Na naszym stoisku powitaliśmy licznych gości zainteresowanych naszymi produktami, nawiązaliśmy nowe kontakty i podpisaliśmy umowy sprzedażowe, prezentując nasze możliwości znaczącą obecnością na targach.
Naszym największym wyzwaniem są obecnie Chiny, gdzie na przeżywającym rozkwit rynku znacznie wzrosła sprzedaż naszych minikoparek. Wraz z budową nowego zakładu w Pinghu, około 30 km od Szanghaju, poszerzamy swoje możliwości produkcyjne w Azji i wzmacniamy naszą obecność w Chinach. W pierwszej kolejności będą tu produkowane koparki kompaktowe, następnie kolejne maszyny. Zgodnie z planem pierwsze koparki kompaktowe zjadą z taśmy w 2018 r. Dostosowane do lokalnych wymogów produkty mają trafić najpierw do Chin, a następnie na cały rynek azjatycki. Naturalnie nasza organizacja stale pracuje nad umanianiem rynkowej pozycji w tradycyjnych, ważnych regionach, takich jak Ameryka Łacińska, Australia i Afryka.

Wacker Neuson SE kładzie duży nacisk na rozwój innowacyjnych technologii. Jaką rolę w ofercie firmy odgrywają napędy elektryczne?
Napędy elektryczne nabierają coraz większego znaczenia, również dlatego, że rynki w coraz większym stopniu się ich domagają. Szczególnie w przypadku przedsiębiorstw wynajmujących maszyny takie rozwiązania stanowią interesujące uzupełnienie produktów z silnikami spalinowymi. Sprzedaż naszych maszyn o zerowej emisji spalin odczuwalnie rośnie. Aktualnie oferta obejmuje dwa modele ubijaków akumulatorowych, koparkę „dual power”, wozidło gąsienicowe z napędem elektrycznym, przegubową elektryczną ładowarkę kołową oraz pierwszą ładowarkę kołową ze wszystkimi kołami skrętnymi i elektrycznym napędem marki Kramer. Naszym celem jest zaoferowanie niebawem prawdziwej alternatywy w postaci rozwiązania o zerowej emisji spalin w każdej grupie produktów. Dzięki wprowadzeniu nowej generacji akumulatorów udało nam się przedłużyć czas pracy obydwu ubijaków akumulatorowych AS30e i AS50e o 50%, co sprawdza się już bardzo dobrze w praktyce. Akumulatorowa ładowarka kołowa WL20e jest dostępna od początku roku z wysokiej jakości akumulatorem AGM - „Absorbent Glass Mat”. Dzięki wbudowanej ładowarce akumulator można ładować teraz w prosty sposób, podłączając przewód do jakiegokolwiek źródła zasilania, stacjonarnie lub mobilnie. Było to szczególnie ważne w wypadku obsługi ładowarki kołowej podczas codziennych prac na budowie. Wacker Neuson Group również w przyszłości będzie koncentrować się na napędach elektrycznych i dalej rozwijać istniejącą serię produktów.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

Jak zwiększyć sprzedaż maszyn Bobcat w Polsce (wywiad - Adrian Winnicki)


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz koparko-ładowarek CAT


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.