[ATB] Budownictwo

Wiadomo kto będzie pobierał opłaty na A2

Data publikacji:

Rozstrzygnięto przetarg na wybór operatora manualnego poboru opłat na autostradzie A2 pomiędzy Koninem a Strykowem. Za obsługę bramek będzie odpowiedzialna firma Intertoll Construction z Gdańska. Nie wiadomo jeszcze kto będzie pobierał opłaty na A4 między Wrocławiem a Sośnicą.

Generalny Inspektorat Transportu Drogowego dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na świadczenie usługi manualnego poboru opłat za przejazd autostradą A2 między Koninem i Strykowem. Wybrano firmę Intertoll Construction, która złożył ofertę wartą 54,651 mln zł.
To jedna z dwóch ofert, które wpłynęły do zamawiającego. Drugą złożyło konsorcjum Kapsch Road Services i Egis Project Polska. Ta oferta była warta 77,285 mln zł i przekroczyła budżet zamawiającego zaplanowany na 55,670 mln zł.

Przetarg był wynikiem kończącego się na początku listopada kontraktu firmy Kapsch, która do tej pory świadczyła tę usługę w ramach jednego kontraktu obejmującego także pobieranie elektronicznej opłaty w ramach systemu viaTOLL. Kontrakt ten wygasa 2 listopada.
Nadal nie wiadomo kto będzie zajmował się obsługą tzw. bramek na autostradzie A4 między Wrocławiem a Sośnicą. Przetarg obejmujący tę część zamówienia został unieważniony. Usługę chciało świadczyć tylko konsorcjum na czele z Kapschem, jednak oferta przekroczyła zaplanowany budżet (wartość oferty to 125,700 mln zł przy budżecie 77,540 mln zł.
Sprawę tego przetargu rozpatrywała Krajowa Izba Odwoławcza. Kapsch zarzucał zamawiającemu, że niewłaściwie, tj. bez uwzględnienia realiów rynkowych oszacował wartość zamówienia. KIO nie uwzględniła jednak tego odwołania.
Jeśli nie będzie odwołań od rozstrzygnięcia, GITD będzie mogła podpisać umowę z operatorem dla odcinka A2, który rozpocznie pracę 3 listopada. Zostało mało czasu na ewentualne powtórzenie procedury przetargowej dla odcinka A4 (ten, którego część właśnie rozstrzygnięto trwał od 27 kwietnia). Nie wiemy na razie jaki tryb zostanie w związku z tym przyjęty.
Obecnie GITD prowadzi także postępowania związane z przejęciem elektronicznego poboru opłat od pojazdów powyżej 3,5 tony, m.in. na doradztwo biznesowo-ekonomiczne i prawne (jeszcze przed wyborem najkorzystniejszej oferty) oraz na utrzymanie infrastruktury drogowej (oferty jeszcze nie zostały otwarte). W trybie negocjacji bez ogłoszenia GITD powierzył natomiast wykonywanie usługi związanej z e-mytem Instytutowi Łączności. Ten również w trybie negocjacji bez ogłoszenia wybrał podwykonawców, ale potem unieważnił postępowanie ze względu na jego wadę prawną.

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

Jak zwiększyć sprzedaż maszyn Bobcat w Polsce (wywiad - Adrian Winnicki)


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz koparko-ładowarek CAT


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.