Wirtgen - Mistrz w swojej klasie

Data publikacji:

Nowa, wysoko wydajna frezarka na zimno W 210 XP zdecydowanie wzmocniła ofertę firmy Wirtgen w tym segmencie. Wyróżniająca się typową dla tej marki solidną budową i dużą żywotnością maszyna łączy olbrzymią moc silnika ze zoptymalizowaną konstrukcją, w tym niską masą ułatwiającą transport. Zwraca również uwagę wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami, usprawniającymi pracę, zwiększającymi wydajność oraz obniżającymi koszty eksploatacji.

Według producenta frezarka W 210 XP jest mistrzem wydajności w swojej klasie wagowej, co zapewnia m.in. potężny 6-cylindrowy silnik Caterpillar o imponującej mocy 571 kW/777 KM, umożliwiający wykonywanie szerokiego spektrum zadań na dużej szerokości roboczej, od precyzyjnego płytkiego frezowania wyrównującego, poprzez powierzchniowe frezowanie renowacyjne, aż po kompletne usuwanie nawierzchni.

Wymienne bębny

Model W 210 XP ma w standardzie bęben frezujący o średnicy 1020 mm (z frezami) i szerokości roboczej 2 m, ale w opcji dostępne są również bębny - 1,5- i 2,2-metrowy. Trzy prędkości bębna do wyboru (97, 109, 127 obr./min) zapewniają wysoką wydajność w zróżnicowanych warunkach i zadaniach. Poza tym dwa większe bębny są zgodne z innowacyjnym systemem FCS Light (Flexible Cutter System Light), gwarantującym wysoką elastyczność i stopień wykorzystania maszyny. FCS Light umożliwia bowiem szybką i łatwą wymianę całego bębna na inny o tej samej szerokości, z inaczej rozstawionymi elementami roboczymi do różnych rodzajów prac. Dostępne są bębny z rozstawem frezów co 25 lub 15 mm umożliwiające pracę na głębokości do 330 mm, z rozstawem co 8 mm (głębokość robocza do 100 mm) oraz dwurzędowe z rozstawem co 6 mm (6x2), umożliwiające płytkie, precyzyjne frezowanie do 30 mm.
Prosta i szybka jest również wymiana frezów na bębnie dzięki systemowi HT22, w który wyposażone są wszystkie bębny Wirtgen. HT22 składa się z części dolnej, przyspawanej do bębna i górnej, wymiennej. Wymiana, przy użyciu standardowego narzędzia ręcznego lub pneumatycznego, nie zajmuje dużo czasu i może być wykonana na miejscu pracy, co minimalizuje przestoje. Przy zastosowaniu opcjonalnego narzędzia elektrohydraulicznego operacja przebiega praktycznie bez wysiłku.

Łatwa praca

Maszyna posiada inne rozwiązania ułatwiające pracę, zapewniające jej płynność i precyzję. Standardem jest m.in. innowacyjne, automatyczne poziomowanie Level Pro oparte na szeregu czujników, z bardzo precyzyjnym sterowaniem głębokością roboczą. Poza tym prawą płytę boczną można podnieść o 450 mm, co umożliwia frezowanie przy krawędzi z pełną głębokością roboczą. Stały kontakt z podłożem i równoległe ustawienie maszyny do nawierzchni zapewnia automatyczne, niezależne zawieszenie każdej z czterech gąsienic. W nowym modelu automatycznie odbywa się także m.in. opuszczanie bębna frezującego oraz zraszanie go wodą, zapewniające optymalne chłodzenie frezów, „inteligentna” elektroniczna regulacja antypoślizgowa gąsienic, gwarantująca maksymalną trakcję, czy dopasowanie ich prędkości na zakrętach, również dla lepszej trakcji i niższego zużycia płyt. Skręcane pod dużym kątem, w trzech trybach (przód, przód i tył, chód „kraba”) gąsienice odpowiadają przy tym za doskonałą zwrotność (wewnętrzny promień skrętu od 1,95 m). Sprawny rozładunek destruktu na środki transportu umożliwia wydajny (375 m³/h) przenośnik taśmowy o szerokości 850 mm i długości 7,9 m, skręcany pod kątem do 60° w lewo i prawo.

Ergonomia i bezpieczeństwo

Dużym atutem jest dobrze zaprojektowana platforma operatora (kabina w opcji). Dostępne po jej obu stronach ergonomiczne panele sterowania, z przejrzyście rozmieszczonymi elementami, w tym wielofunkcyjnym dżojstikiem, sprawiają, że obsługa maszyny jest dziecinnie prosta. Monitorowanie i komunikację z frezarką zapewnia usytuowany centralnie, obracany zestaw wyświetlaczy, kontrolę pracy ułatwia system obejmujący do 6 kamer obserwujących kluczowe miejsca i podzespoły, a nad bezpieczeństwem czuwa 6 wyłączników awaryjnych rozmieszczonych w newralgicznych punktach.
Dzięki kompaktowym gabarytom i niskiej masie transportowej wynoszącej 26,5 t (eksploatacyjna od 28,8 do 35,9 t) model W 210 XP można łatwo przewozić z miejsca na miejsce bez dodatkowych zezwoleń, za pomocą lżejszych niskopodwoziowych zestawów, co pozwala ponownie szybko rozpocząć pracę w nowej lokalizacji. Transport ułatwia także składany hydraulicznie (opcja) przenośnik rozładunkowy oraz składany dach ochronny.

SS

fot.firmowe

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.