[ATB] Budownictwo

Włosi jako jedyni z ofertą w budżecie na S1 Obejście Węgierskiej Górki

Data publikacji:

Katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty w przetargu na budowę odcinka drogi S1 Przybędza – Milówka, czyli tzw. Obejścia Węgierskiej Górki. Do zamawiającego trafiło 7 ofert, z których tylko jedna mieści się w kwocie przewidzianej na realizację tej inwestycji. Pochodzi ona od włoskiej firmy TOTO Sp. p. A Construzioni Generali.

W przetargu udział wzięła firma TOTO Sp. p. A Construzioni Generali (1,181 mld zł) oraz konsorcja: China Railway 14th Bureau Group i Polbud-Pomorze (1,582 mld zł), Metrostav Polska i Metrostav (1,794 mld zł), Intercor i Stecol Corporation (1,493 mld zł), Salini Impregilo i Salini Polska (1,440 mld zł), Mirbud, Kobylarnia i Interbudomontaż (1,378 mld zł) oraz Porr i PeBeKa (1,716 mld zł). Budżet inwestora opiewa na 1,313 mld zł. Oznacza to, że tylko oferta włoskiej firmy mieści się w tej kwocie.
Teraz GDDKiA oceni oferty pod względem ceny (60%), personelu wykonawcy (15%), właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni (9%), równości podłużnej nawierzchni (8%) oraz terminu realizacji kontraktu (8%). Niemniej jednak, niemal wszyscy oferenci zadeklarowali, że zrealizują zadanie w ciągu 34 miesięcy. Jedynym wyjątkiem jest konsorcjum PORR i PeBeKa, które zaproponowało wykonanie prac w ciągu 37 miesięcy.
Inwestycja zakłada budowę odcinka drogi ekspresowej S1 o długości ok. 8,5 km. W ramach inwestycji powstaną m.in. dwa tunele budowane metodą górniczą (o długości ok. 830 m pod masywem Barania i 980 m pod masywem Białożyński Groń). Zadanie obejmuje również estakady nad dolinami potoków górskich i drogi dojazdowe. Z uwagi na górski charakter trasy będzie ona przebiegała w znaczącej części na obiektach inżynierskich. Odcinek „Obejścia Węgierskiej Górki” połączy zrealizowane już odcinki: Żywiec – Przybędza z odcinkiem Milówka – Szare.
Obwodnica Węgierskiej Górki jest inwestycją wyczekaną przede wszystkim przez mieszkańców miejscowości. Od długiego czasu zmagają się oni z dużym natężeniem ciężkiego ruchu jadącego w kierunku północ-południe.

Zadanie będzie mogło być zrealizowane dzięki unijnemu wsparciu. Budowa obejścia Węgierskiej Górki posiada zapewnione dofinansowanie w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020.

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.