Oferta o sto milionów tańsza od kosztorysu została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na budowę drogi ekspresowej S6 między miejscowościami Luzino i Szemud. Zwycięzca to konsorcjum firm Societá Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A., INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali S.p.A., NDI sp. z o.o. oraz NDI SA.
Chodzi o zadanie nr 3 planowanej Trasy Kaszubskiej. Odcinek liczy nieco ponad 10 km długości, będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny. W ramach zadania ma także powstać węzeł Szemud. W przetargu na to zadanie wpłynęło 10 ofert. Wybrana propozycja jest najtańszą z nich. Jest warta 324,963 mln zł. Kosztorys inwestora dla tego zadania to 424,277 mln zł. Trzeba jednak zauważyć, że kolejne oferty nie były znacząco droższe – propozycje z drugiego i trzeciego miejsca opiewały na 335,873 mln zł (Budimex) i 339,508 mln zł (konsorcjum Porr). Droga, zgodnie z wybraną ofertą, ma powstać w ciągu 34 miesięcy. Wykonawca obiecał udzielić 10-letniej gwarancji.W ubiegłym tygodniu GDDKiA w Gdańsku wybrała także najkorzystniejszą ofertę dla odcinka S6 Szemud – Wielki Kack (zadanie nr 1). W tym przypadku najkorzystniejsza była oferta firmy PolAqua warta ponad 800 mln zł. W trakcie oceny ofert jest jeszcze odcinek między miejscowościami Bożepole Wielkie i Luzino (wraz z węzłem). O budowę tego ponad 10-kilometrowego odcinek ubiega się ośmiu wykonawców. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum NDI sp. z o.o., NDI SA oraz włoskiej Societa Italiana per Condotte d’Acqua. Jest ona warta 337,781 mln zł.
Źródło: rynekinfrastruktury.pl
fot. GDDKiA
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę