W poniedziałek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk ogłosił, że inwestycje realizowane przez włoskie firmy na górskim fragmencie drogi ekspresowej S7, tzw. Zakopiance w Małopolsce, nie są zagrożone.
Pod koniec kwietnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała z firmą Salini Polska kontrakty na budowę obwodnicy Częstochowy w ciągu autostrady A1 oraz odcinka trasy S3 w okolicach Polkowic.
Spodziewać zatem można było się również zerwania z Salini kontraktu na budowę fragmentu Zakopianki.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapewnił w poniedziałek, że na razie takiego ryzyka nie ma. Jego resort nie planuje także zerwania kontraktu z inną włoską firmą, z którą GDDKiA ma poważne problemy - Astaldi.
Podjęliśmy decyzję w stosunku do włoskiej firmy na S3 i S1. Tutaj mamy pewność, że prace na odcinku tzw. Zakopianki, na drodze krajowej nr 7 będą wykonywane i myślę, że nic nie zakłóci realizacji tych konkretnych odcinków, które realizuje Salini, jak i Astaldi - powiedział Adamczyk.
Salini jest generalnym wykonawcą odcinka nowej Zakopianki między Skomielną Białą i Chabówką. Z kolei Astaldi buduje odcinek Naprawa - Skomielna Biała, którego zasadniczą częścią jest tunel.
Źródło:money.pl
fot.Pixabay
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę