[ATB] Technika

Wydajne odnawianie poboczy z Vögele MINI 500

Data publikacji:

Najmniejsza układarka Vögele zastępuje pracę ręczną przy odnawianiu poboczy dróg w szwajcarskim kantonie Valais. Dzięki MINI 500, załoga wykonała zadanie bez przerw i w doskonałej jakości, mimo trudnych warunków przestrzennych.

    Wydajne odnawianie poboczy z Vögele MINI 500

 

Realizacja projektu

Raron, malownicze miasteczko w kantonie Valais, leży przy drodze kantonalnej T9, łączącej je z autostradą A9. Pobocze tej drogi było skażone rtęcią, co wymagało rekultywacji na odcinku 2,3 km. W ramach projektu poszerzono również pobocze, aby umożliwić montaż barier ochronnych w asfalcie.

Wykonawcą prac była firma Pius Schmid AG z Visp, która użyła najmniejszej układarki Vögele, MINI 500. 

– Często realizujemy projekty budowy dróg gminnych. W miejscach o ograniczonej przestrzeni i wąskich szerokościach układania, MINI 500 znacznie przyspiesza pracę i dostarcza lepsze rezultaty niż tradycyjne metody ręczne – mówi Michael Schmid z Pius Schmid AG.

Precyzja w najwęższych miejscach

MINI 500 pozwala na realizację małych projektów w wyjątkowo ciasnych przestrzeniach. Układarka ma kompaktowe wymiary i jest niezwykle zwrotna, oferując szerokość podstawową 0,9 m i roboczą od 0,25 m do 1,8 m. Jej gumowe gąsienice zapewniają optymalną trakcję na luźnym podłożu i doskonałą manewrowość.

 

 

Efektywność pracy

Załoga użyła również drugiej układarki Vögele, SUPER 800i, do układania warstwy podkładowej i nawierzchniowej pobocza. Na odcinku 500 m napotkano wiele wąskich miejsc, wymagających układania o zmiennej szerokości od 0,9 m do 1,35 m. Wcześniej załoga musiała układać te fragmenty ręcznie, co było czasochłonne i pracochłonne. Dzięki MINI 500 i rozściełaczowi AB 135, załoga wykonała całość maszynowo, osiągając wysoką jakość bez przerw.

 

Łatwe zaopatrzenie i transport

Duży lej materiałowy układarki o pojemności do 1,5 t przyczynił się do efektywności pracy na budowie. Szerokie, lejkowate otwarcie umożliwiało łatwe podawanie mieszanki asfaltowej do kompaktowej układarki za pomocą ładowarki kołowej. Dodatkową zaletą maszyny jest jej waga wynosząca zaledwie 1,6 t, co ułatwia transport i redukuje koszty logistyczne. 

– Możemy łatwo przetransportować MINI 500 na nowe miejsce projektu z minimalnym wysiłkiem logistycznym, a jeśli potrzeba, podnieść ją na wyższe poziomy robocze ładowarką kołową – mówi Schmid.

Automatyczny system kontroli nachylenia

Nowe pobocze musiało mieć nachylenie 2% dla odpowiedniego drenażu. Załoga wykorzystała automatyczny system kontroli nachylenia, specjalnie zaprojektowany do pracy z MINI 500. System ten porównuje wartości docelowe z rzeczywistymi, korygując je w razie potrzeby, a jego obsługa jest wyjątkowo prosta i intuicyjna

– Dzięki MINI 500 mogliśmy łatwo i efektywnie zrealizować zadanie, dostarczając bardzo precyzyjne i wysokiej jakości wyniki – podsumowuje Schmid.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.