Wędrówki po całym świecie w poszukiwaniu urządzeń firmy MB Crusher ciąg dalszy. Jej kolejny etap związany jest z oczywistą konstatacją, iż gospodarka w coraz większym stopniu potrzebuje infrastruktury, aby połączyć łańcuchy dostaw między krajami i społecznościami, między obszarami metropolitalnymi. Jednak budowa mieszkań, sieci dróg i kanalizacji, gazociągów i wodociągów, obiektów użyteczności publicznej i innej infrastruktury jest coraz droższa, a obecnie jeszcze bardziej skomplikowana ze względu na ogromne opóźnienia spowodowane globalnym niedoborem materiałów.
Bez odpowiedniej infrastruktury gospodarka nie może się rozwijać. Z kolei bez materiałów nie można budować połączeń. Może się to wydawać błędnym kołem, ale rozwiązanie dla infrastruktury jest proste i można je streścić w jednym zdaniu - robić więcej za mniej. Do takiego wniosku można dojść, sprawdzając, co robią klienci firmy MB Crusher, aby pokonać trudności związane z pozyskiwaniem materiałów, efektywnie wykorzystać zasoby oraz uniknąć odpadów. Wykorzystanie posiadanych maszyn nośnych, obecnych już na placu budowy i zainstalowanie urządzeń MB Crusher sprawia, że zauważalnie udało się obniżyć koszty ogólne i wyeliminować opóźnienia w dostawach.
Przejdźmy do konkretów. W kopalni Cerro Negro w regionie Atacama w Chile miejscowa firma budowlana przekopała 80 km przez pustynię bez konieczności kupowania i transportowania piasku potrzebnego do wypełnienia wykopu. Wystarczyło zamontowanie łyżki przesiewającej MB-S18 na koparce gąsienicowej Doosan DX225LC, aby przesiewać materiał bezpośrednio w wykopie. W rezultacie uzyskano konkretne oszczędności, skrócono czas przetwarzania materiałów, łącząc to jednocześnie z ochroną gruntu. Obróbka materiału na miejscu zmniejsza ilość poruszających się środków transportu i zapobiega zanieczyszczeniu lokalnego materiału obcymi kruszywami.
W Agadirze, mieście portowym w Maroku, zbudowano nowy wodociąg, który przebiega przez całe miasto. Panujący tam jednak klimat saharyjski wymaga, aby prace były wykonywane szybko i z zachowaniem maksymalnego bezpieczeństwa pracowników. Ręczne oddzielanie urobku trwałoby zbyt długo i nie gwarantowałoby całkowitego bezpieczeństwa, a w szczególności nie pozwoliłoby na uzyskanie jednorodnej frakcji, która jest niezbędna na placu budowy. Remedium stało się użycie łyżki przesiewającej MB-S18 zamontowanej na koparce Doosan 240, dzięki której urobek przesiewano bezpośrednio na miejscu. W efekcie uzyskano jednorodny i jednolity materiał do wykorzystania jako zasypka, a także terminowe zakończenie prac i pełne bezpieczeństwo na placu budowy.
Do budowy połączeń kolejowych potrzebne są ogromne ilości tłucznia, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania samej kolei. Wszak minimalizuje on rozszerzalność cieplną szyn, pochłania hałas, odprowadza wodę i hamuje wzrost roślinności. Dwa interesujące przykłady - mające wspólny mianownik - pochodzą z Indii i Włoch. W obu przypadkach przygotowano duże ilości tłucznia poprzez ponowne wykorzystanie już dostępnych materiałów - wcześniej oczyszczonych i przesianych.
W Indiach łyżka przesiewająca MB-S18 została użyta na koparce Sany SY220 do przesiewania materiału bezpośrednio na placu kolejowym, podczas gdy na Półwyspie Apenińskim ten sam model przesiewacza został zamontowany na Hitachi EX215 w celu oczyszczenia materiału w kamieniołomie i umieszczenia go bezpośrednio na ciężarówce.
W tej opowieści znajduje się również wątek polski. Ponowne wykorzystanie materiałów zastosowano również podczas konserwacji sieci kolejowej łączącej Warszawę z przyległościami. Stare, nieużywane podkłady kolejowe zostały przekruszone za pomocą łyżki kruszącej BF70.2, zamontowanej na koparce Atlas 1604. Rozdrobniony materiał był następnie ponownie wykorzystywany jako podłoże do układania tłucznia.
Budownictwo kolejowe w Polsce 2022-2027. Inwestycje za 125 miliardów
Nowa gama ładowarek kompaktowych Mecalac
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę