[ATB] Wywiady [ATB] Aktualności

Wyzwania i strategie sprzedażowe Agrotim

Data publikacji:

W obliczu trudnego roku 2024 dla wielu firm z branży maszyn komunalnych czy budowlanych, firma Agrotim z siedzibą w Łagiewnikiach na Dolnym Śląsku, zarządzana przez Tomasza Iwaszkiewicza stawia czoła wyzwaniom dzięki elastycznym podejściom sprzedażowym oraz ścisłej współpracy z klientami. W wywiadzie omówiono bieżące problemy sektora, strategie radzenia sobie z kryzysem oraz przyszłe perspektywy.

    Wyzwania i strategie sprzedażowe Agrotim

Jakie są największe wyzwania sprzedażowe dla firmy Agrotim w 2024 r.?

Rok 2024 jest bardzo trudny i specyficzny. Widzimy spadki sprzedaży maszyn w praktycznie każdej branży, nie tylko rolniczej, ale także budowlanej. Czynniki takie jak pandemia Covid-19, wojna na Ukrainie i związane z tym embarga oraz np. pogoda - wspomnę tylko o przymrozkach w branży winiarskiej, mocno wpłynęły na nasz rynek
Pomimo tych wyzwań, firma Agrotim unika większych spadków sprzedaży dzięki dostosowywaniu swoich produktów do potrzeb klientów. Po prostu słuchamy klientów i staramy się dopasować nasze maszyny do ich potrzeb.

Warto dodać, iż stawiamy przy tym na dywersyfikację dostawców - to kluczowa strategia, która pozwala nam na ciągłość sprzedaży, nawet w trudniejszych czasach. Pracując z kilkoma markami, unikamy bezpośredniej konkurencji między nimi, co daje nam przewagę na rynku.

Jakie kroki podejmujecie, aby stymulować sprzedaż w tak trudnych warunkach?

Kluczowe jest otwarcie się na potrzeby klienta, prezentacje produktów oraz całościowe podejście do sprzedaży, serwisu i części zamiennych. Wszystko musi działać razem, aby osiągnąć sukces.
Na sukces sprzedażowy nie wpływa przecież jedynie oferta produktów, ale również wsparcie posprzedażowe. Jeśli klient kupuje maszynę, a nie ma za tym odpowiedniego serwisu i dostępności części, to sukces jest połowiczny.

Czy stale rosnące koszty prowadzenia działalności stanowią istotny problem?

Tak, koszty wzrosły, ale udało nam się ograniczyć duże zapasy maszyn, które mieliśmy w latach poprzednich. W czasie pandemii Covid-19 sprzedaż była na bardzo wysokim poziomie, co spowodowało, że wielu dystrybutorów maszyn nagromadziło duże zapasy. Teraz rynek jest bardziej ostrożny.

Na szczęście w firmie Agrotim nie zmagamy się z problemem nadmiaru zapasów, ponieważ w ostatnich latach stopniowo redukowaliśmy ilość maszyn w magazynach. Już od 2022 roku rozpoczęliśmy wyprzedaż maszyn, przewidując, że duże zapasy mogą z czasem stać się problemem.

Jakie są prognozy na koniec 2024 i rok 2025 w segmencie maszyn komunalnych i mini ciągników?

Prognozowanie jest trudne, zwłaszcza dla małych firm, takich jak nasza. Jesteśmy zależni choćby od wielkich koncernów i ich decyzji, które mogą zmienić rynek w każdej chwili. Zauważyć jednak należy, że obecnie ceny maszyn spadły o 10-30%, co może stymulować rynek.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.