[ATB] Nowości

Yanmar - Zamiast ciężarówki

Data publikacji:

Doskonale znana z kompaktowych koparek w klasie od 1 do 10 t firma Yanmar zmodernizowała w tym roku ofertę swoich 6-tonowych wozideł budowlanych. Na europejski rynek trafiły najnowsze wersje wywrotki gąsienicowej C50, znakomicie radzącej sobie w najtrudniejszych warunkach terenowych.

Sprawdzające się najlepiej na terenach niedostępnych dla zwykłych ciężarówek transportery C50 dostępne są z dwoma różnymi wariantami nadwozia. Model C50R-5 ma skrzynię z wywrotem tylko do tyłu, natomiast skrzynia modelu C50R-5TV może się dodatkowo obracać w poziomie o 90° w lewo i w prawo, co umożliwia wysyp materiału na trzy strony. Dzięki licznym ulepszeniom nowy C50 zapewnia poza tym wyższy komfort i większą wydajność od poprzednich pojazdów z tej serii.

Mocny silnik, wydajna transmisja

Transportery C50 wyposażono w najnowszy 4-cylindrowy silnik z serii TNV firmy Yanmar, z bezpośrednim wtryskiem common rail, wyposażony w układ recyrkulacji spalin (EGR) i filtr cząstek stałych (DPF), który pod względem emisji spełnia już wymagania przyszłej normy Stage 5, znacznie redukującej dopuszczalną zawartość najdrobniejszych cząstek stałych. W nowych wozidłach moc silnika zwiększono o ponad 10 %, do 113 KM, dzięki czemu o 16% wzrosła także ich zdolność pokonywania wzniesień.
Prędkość obrotowa silnika jest automatycznie dopasowywana do obciążenia. Hydrostatyczny, dwuzakresowy układ napędowy, automatycznie dostosowujący ciśnienie i przepływ oleju do potrzeb, jest wyposażony w funkcję „anti-stall”. Zapobiega ona zadławieniu silnika na niskich obrotach przy wzroście obciążenia i umożliwia płynne manewry oraz jazdę w najtrudniejszych warunkach.

Zwrotne, komfortowe

Gąsienicowe podwozie gwarantuje przy tym bardzo dobrą trakcję oraz stabilność w każdym terenie, a także doskonałą zwrotność. Transporter C50 może wykonać obrót w miejscu o 360° w okręgu o średnicy porównywalnej z długością pojazdu, dzięki wydajnemu układowi napędowemu w ciągu zaledwie 7 s, co zwiększa sprawność i wydajność. Bariery dla manewrowości nie stanowi też szerokość całkowita, wynosząca tylko 2,2 m, która wzrosła o 10% w stosunku do poprzednich wersji, jednak przy zachowaniu takiej samej długości maszyny. Zwiększyło to dodatkowo stabilność, a także podniosło komfort jazdy.
Na komfort dodatnio wpływa również układ jezdny z gumowymi gąsienicami o szerokości 450 mm, z 32 rolkami i układem samonapinającym, mało wymagającymi pod względem obsługi, dostosowującymi się do nierówności oraz zapewniającymi niewielki nacisk na podłoże, na poziomie 0,2-0,21 kG/cm² dla pojazdu pustego i 0,34 kG/cm² z pełnym ładunkiem.
Odpowiedni komfort zapewnia wygodna kabina z amortyzowanym fotelem, przeprojektowanym układem elementów sterujących oraz nowym panelem o przekątnej 5,7 cala, z kontrolkami LED i wyświetlaczem LCD. Zmodernizowane wozidła mają także w standardzie automatyczną funkcję powrotu do biegu jałowego, redukującą zużycie paliwa i poziom hałasu, którego ciśnienie w trakcie pracy może sięgać 103 dB.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.