Firma Palfinger wybrała odbywające się w holenderskim Maastricht targi APEX jako miejsce prezentacji nowego bezemisyjnego podestu roboczego montowanego na podwoziu samochodowym. Model P 250 BK eDrive o wysokości roboczej 25 m jest jedną z pierwszych na rynku bezemisyjnych maszyn tego typu, a bezpośrednio po nim pojawi się kolejny elektryczny model, P 220 BK eDrive.
Zaprojektowany z myślą o obszarach miejskich, dzięki w pełni elektrycznemu napędowi, który zasila platformę i pojazd, oraz niskiemu poziomowi hałasu, oferuje taką samą moc jak konwencjonalna platforma dostępowa montowana na ciężarówce i może być ładowany podczas pracy.
Podwozie samochodowe oferuje zasięg ok. 185 km. Akumulator Iveco eDaily ma pojemność 74 kWh, może być ładowany podczas pracy i zasila zarówno pojazd, jak i platformę dostępową. Czas ładowania na stacji ładowania prądem stałym o mocy 80 kW wynosi około 1 h i dlatego nadaje się również do ładowania między poszczególnymi operacjami roboczymi. W przypadku stacji ładowania prądem przemiennym o mocy 22 kW czas ładowania wynosi ok. 3 h.
Model z lekkiej klasy NX firmy Palfinger ma kompaktową i solidną konstrukcję oraz jest wyposażony w trzy różne konfiguracje stabilizatorów. Uzupełniona dużym aluminiowym koszem o ładowności 250 kg i najnowszymi panelami sterowania w koszu i podstawie podwozia, platforma została zaprojektowana tak, aby była wszechstronna i łatwa w użyciu.
Producent już zapowiada, że po podeście roboczym na podwoziu samochodowym o oznaczeniu P 250 BK eDrive, na rynku pojawi się kolejny model - P 220 BK eDrive. Natomiast podczas czerwcowej wystawy Palfinger zaprezentuje również P 130 A firmy Palfinger, zamontowany na 3,5-tonowym Fordzie Ranger, z dodatkowym akumulatorem eDrive na przyczepie. Dołączy do niego P 170 TXE Eplus, ponownie ze zintegrowanym akumulatorem eDrive i automatyczną stabilizacją, a także hybrydowy P 640 z akumulatorem jako jednym ze źródeł zasilania, a także z silnikiem wysokoprężnym.
Rynek opon. Sprzedaż w dużym dołku
Bez obrotówki Bobcat ani rusz
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę