Jeszcze w tym roku PKP PLK ogłosi przetargi na prace budowlane w ramach projektu poprawy dostępu kolejowego do portów w Szczecinie i Świnoujściu. A już teraz zarządca zamawia materiały do wykonania robót wyprzedzających.
Projekt "Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu" będzie realizowany w ramach instrumentu „Łącząc Europę” CEF. Aktualnie przygotowywana jest dokumentacja projektowa dla inwestycji. Dzięki temu PKP PLK będzie mogła ogłosić przetarg od razu w formule „buduj”, co bardzo zmniejsza ryzyko, które ponosi wykonawca. Według informacji „Rynku Kolejowego” przetarg ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku. Zanim jednak dojdzie do właściwych prac, PKP PLK planuje wykonać prace wyprzedzające. W tym celu ogłoszono trzy zamówienia na materiały. Pierwsze dotyczy dostawy podsypki tłuczniowej i klińca, drugie – szyn o profilu 60E1 oraz 49E1 ze stali R260 a trzecie –podkładów strunobetonowych wraz z kompletnymi systemami przytwierdzenia. Realizacja dostaw nastąpi w miesiąc od dnia podpisania umowy. Miejscem dostaw będą stacje Szczecin Port Centralny oraz Świnoujście. Zakres finansowy zamówienia na podkłady to 5,9 mln zł netto, na szyny – 6 mln złotych a na podsypkę – 7,2 mln złotych. Szacunkowa wartość robót wyprzedzających to 71 mln zł netto. Natomiast całkowita wartość projektu poprawy dostępności do portów w Szczecinie i Świnoujściu ma wynieść 628,2 mln zł. Już w lipcu podpisano umowę na dofinansowanie unijne inwestycji w wysokości ok. 534 mln zł. Projekt obejmuje m.in. modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym w Szczecinie i Świnoujściu, przebudowę dwóch wiaduktów kolejowych na linii kolejowej nr 990; przebudowę mostu kolejowego na linii kolejowej nr 990; modernizację 32 km linii kolejowych, w tym przebudowę lub modernizację 160 km torów kolejowych; elektryfikację linii kolejowej na odcinku ok. 4 km linii kolejowych nr 990 i 996 oraz zabudowę elementów związanych z ochroną środowiska, takich jak zabezpieczenia przeciwhałasowe.
Źródło: rynek-kolejowy.pl
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę