Firma Trimble ogłosiła swoją nową technologię zaawansowanego planowania toru jazdy, która podobno daje możliwość optymalizacji i automatyzacji trajektorii, prędkości i ogólnego projektowania toru jazdy dla urządzeń przemysłowych w celu zwiększenia efektywności pracy. Trimble obecnie testuje tę technologię w terenie z firmą Dynapac.
Amerykański gigant technologiczny twierdzi, że oznacza to, iż producenci na całym świecie mogą teraz zapewnić klientom łatwe do zintegrowania, zautomatyzowane rozwiązanie, które działa nie tylko z systemami Trimble, ale także z istniejącym systemem producenta sprzętu. Tradycyjne opcje planowania toru jazdy wymagają ręcznej konfiguracji, co wpływa na produktywność, spójność i wykonanie.
Natomiast zaawansowana technologia planowania torów jazdy firmy Trimble oferuje zautomatyzowane, pełne ścieżki, kompletną trajektorię projektu od wejścia do wyjścia, w tym punkty logistyczne. Technologia ta pozwala na tworzenie planów w biurze i wprowadzanie korekt w terenie lub na miejscu robót. Jest również zoptymalizowana dla złożonych pól, unikalnych kształtów terenu czy jakichkolwiek przeszkód.
– Nasza nowa technologia planowania ścieżek to kolejny krok w wizji firmy Trimble, która chce udostępnić w pełni autonomiczne rozwiązania we wszystkich branżach, niezależnie od marki, rodzaju sprzętu czy przypadku użycia – mówi Finlay Wood, general manager w dziale Off-Road Autonomy (firma Trimble).
– Dzięki temu łatwemu do zintegrowania rozwiązaniu zrobiliśmy kolejny znaczący krok w kierunku pełnej autonomii. Umożliwia ono naszym klientom zmniejszenie ilości odpadów i uproszczenie złożonych zadań, niezależnie od tego, czy znajdują się w kabinie, czy nie - jest to część naszej wizji wychodzenia naprzeciw operatorom w miejscu, w którym znajdują się na swojej drodze do w pełni autonomicznych rozwiązań– dodaje.
– Dzięki temu łatwemu do zintegrowania rozwiązaniu zrobiliśmy kolejny znaczący krok w kierunku pełnej autonomii. Umożliwia ono naszym klientom zmniejszenie ilości odpadów i uproszczenie złożonych zadań, niezależnie od tego, czy znajdują się w kabinie, czy nie - jest to część naszej wizji wychodzenia naprzeciw operatorom w miejscu, w którym znajdują się na swojej drodze do w pełni autonomicznych rozwiązań
– dodaje.
Firma Trimble twierdzi, że jego nowa zdolność oprogramowania umożliwi szeroki zakres autonomicznych aplikacji w różnych branżach, w tym w budownictwie i rolnictwie. Po wdrożeniu może pozwolić klientom spełnić ich pojawiające się cele produktowe i operacyjne bez względu na to, gdzie każdy z nich jest na drodze do autonomii.
I dla przykładu, firma Trimble przeprowadziła testy terenowe z firmą Horsch, jednym z czołowych producentów maszyn rolniczych, integrując technologię planowania toru jazdy z serią samojezdnych opryskiwaczy PT i VL Horsch Leeb, aby zapewnić autonomiczne rozwiązanie z napędem na cztery koła. Firma Trimble prowadzi również obecnie testy terenowe tej technologii z firmą Dynapac, renomowanym dostawcą zaawansowanych technologicznie walców do gleby i asfaltu, lekkiego sprzętu i rozściełaczy, w ramach autonomicznej zagęszczarki. Technologia ta będzie również dostępna w ramach Trimble Connected Farm i Trimble Construction Cloud.
PKO Bank Polski. Kłopot z kredytami
Yanmar na targach w Las Vegas
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę