[ATB] Budownictwo

Zrównoważone budownictwo staję się standardem

Data publikacji:

Zrównoważone budownictwo rozwija się w Polsce w sposób bardzo dynamiczny. Nie jest już trendem, staje się powszechnym standardem. Zielone budynki coraz wyraźniej zaznaczają swoje miejsce na mapie naszego kraju.

"Budownictwo pasywne oszczędza ciepło (czy też chłód) a co za tym idzie - energię. Chodzi tutaj o wykorzystanie pojemności cieplnej materiałów, które przy znaczącym uszczelnieniu budynku wykorzystują tzw. pasywne sposoby rozchodzenia się w nim ciepła (czy też chłodu). Dobra izolacja przyczynia się do tego, że zimą jest naprawdę ciepło, a latem chłodno, przy zminimalizowanych kosztach utrzymania obiektu. W budownictwie ekologicznym dodatkowo myślimy o środowisku i staramy się ograniczyć wpływ naszego budynku na środowisko naturalne. Ekologiczne są nie tylko zastosowane rozwiązania, ale też i użyte materiały - oczywiście te jak najbardziej środowisko odpowiedzialne. Z kolei w budynkach zrównoważonych staramy się szeroko zintegrować trzy aspekty: ekonomiczny, ekologiczny oraz socjalny. Zaczynamy też zwracać uwagę na samych siebie, na użytkownika - skupiamy się na zdrowiu, komforcie i użytkowaniu budynku" - wyjaśnia Rafał Schurma, Prezydent Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC.

Inwestorzy dostrzegają korzyści ekonomiczne, jakie daje zastosowanie zrównoważonych rozwiązań. Rosną także oczekiwania klientów. Są bardziej świadomi znaczenia, wpływu i popularności aspektów prośrodowiskowych. Deweloperzy chcą o sobie mówić, że są ekologiczni, stało się to bardzo modne, jednak niestety w większości przypadków jest to tzw. "greenwashing". Próbują pozycjonować budynki i w ten sposób nawiązać do proekologicznych aspektów, które w praktyce nie zawsze nimi są.

Greenwashing to reklamowanie produktu zwykłego jako taki, który jest bardziej ekologiczny - dodaje Rafał Schurma z Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC.

Źródło: interia.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.