Zobacz więcej
Branża cementowa, jako jeden z sektorów przemysłowych o wysokiej emisyjności, intensyfikuje prace nad technologiami wychwytywania i składowania dwutlenku węgla (CCS). Innowacyjne rozwiązania mogą znacząco ograniczyć wpływ produkcji cementu na środowisko, jednak ich wdrożenie wymaga znacznych nakładów finansowych, dostępu do zielonej energii oraz wsparcia ze strony instytucji publicznych.
Według wstępnych danych Głównego Urzędu Statystycznego, w styczniu 2025 roku oddano do użytkowania 15,5 tys. mieszkań, co oznacza wzrost o 3,8% w porównaniu do stycznia 2024 roku. Największy udział w tym wyniku mieli deweloperzy, którzy przekazali 9,4 tys. mieszkań (wzrost o 12,9% r/r). Natomiast inwestorzy indywidualni oddali 5,5 tys. mieszkań, co stanowi spadek o 10%. Łącznie te dwie grupy odpowiadały za 96,4% wszystkich nowych lokali.
Zapewnienie trwałości hydroizolacji w obiektach budowlanych od lat stanowi wyzwanie dla ich właścicieli i administratorów. Warunki atmosferyczne, specyficzne wymagania konstrukcji i zawodność tradycyjnych metod sprawiają, że kluczowe staje się zastosowanie nowoczesnych technologii. Przykładem skutecznego rozwiązania okazał się dach salonu samochodowego w Bad Oeynhausen, zabezpieczony systemem hydroizolacyjnym w 1999 roku, który po 25 latach wciąż pozostaje szczelny.
Zgodnie z najnowszym raportem ING, europejski sektor budowlany ma szansę na umiarkowane ożywienie w 2025 roku, z prognozowanym wzrostem na poziomie 0,5%. To pozytywna zmiana po spadku o 2% odnotowanym w 2024 roku.
Grupa Recykl, notowany na NewConnect lider rynku zagospodarowywania odpadów poużytkowych, w tym zużytych opon, realizuje kolejne etapy komercjalizacji dodatku stabilizującego SMAPOL do mieszanek mineralno-asfaltowych (SMA).
Polska realizuje liczne inwestycje drogowe w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych i Programu budowy 100 obwodnic, z firmami Budimex i Grupą Mirbud na czołowych miejscach pod względem liczby i wartości kontraktów.
Bieżący rok przynosi nowe wyzwania i szanse dla polskiej gospodarki. Oczekiwany wzrost PKB, spadek inflacji oraz napływ środków unijnych stwarzają podstawy dla dalszego rozwoju, choć nie brakuje zagrożeń zewnętrznych, takich jak niestabilność na rynkach europejskich czy potencjalne konflikty handlowe. Polska, wspierana inwestycjami i solidnym popytem wewnętrznym, stara się umacniać swoje miejsce w regionie, jednocześnie reagując na zmienne warunki globalne.
Do portu w Gdyni przypłynęła pierwsza z dwóch maszyn TBM, które posłużą do drążenia tuneli w ramach modernizacji linii kolejowej nr 104 na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany. To kluczowy element prac prowadzonych przez konsorcjum Budimex i Gülermak.