Podsumowanie roku 2019 - Jaki był ten rok?

Podsumowanie roku 2019 - Jaki był ten rok?

Nie będziemy oryginalni w tym, że ostatnie tygodnie roku wykorzystujemy do podsumowania działalności firm i przedsiębiorstw w minionych dwunastu miesiącach. W związku z tym tradycyjnie już zapytaliśmy wybrane firmy z sektora maszyn budowlanych o ocenę bieżącej sytuacji, kondycję branży, a także obawy przed działalnością w tym sektorze rynku w przyszłym roku.

Zbigniew Turzyński, dyrektor generalny Haulotte Polska
Rok 2019 to kolejny rekordowy rok w sprzedaży nowych maszyn w regionie, za który odpowiada spółka Haulotte Polska, obsługująca nie tylko nasz kraj, ale także rynki Węgier, Bułgarii, Rumunii, Białorusi i Ukrainy. Przewidujemy, że na koniec grudnia wzrost sprzedaży nowych maszyn przekroczy 35% w stosunku do roku ubiegłego, również bardzo dobrego dla naszej firmy. Oczywiście największy udział w sprzedaży (ok. 80 %) miał rynek polski, ale znaczący udział miała także sprzedaż na rynek węgierski i rumuński.
Warto przy tym dodać, że Haulotte to jedyny producent platform roboczych, który ma własną sieć dystrybucji maszyn i części oraz obsługi posprzedażnej. Od 15 lat istnienia Haulotte jesteśmy blisko naszych klientów i cieszymy się, że ich coraz większa liczba wybiera nasze produkty. Ostatnio kolejny kluczowy klient - polski oddział jednej z największych międzynarodowych wypożyczalni maszyn budowlanych zakupił do swojej floty prawie 200 urządzeń Haulotte. Zdecydowała jakość i solidność maszyn „Made in Europe”.
Oceniając bieżącą kondycję branży budowlano-drogowej w Polsce mamy nadzieję, że mimo pewnych opóźnień, inwestycje we wspomnianej branży pomogą naszym klientom (wypożyczalniom maszyn i firmom budowlanym) rozwijać ich biznes. Wszyscy wiemy, że rynek rozwija się falami, więc zadajemy sobie pytanie: kiedy nastąpi odwrócenie trendu wznoszącego. Pewne wskaźniki (np. PMI) pokazują, że rynek już spowalnia - co uwzględniają prognozy wzrostu PKB. Mamy jednak nadzieję, że sytuacja z roku 2008/2009 się nie powtórzy. Naszą wiarę w to, że „będzie dobrze” budujemy na zaufaniu do naszych klientów - ich przedsiębiorczości, kreatywności i elastyczności albo mówiąc jednym słowem - inteligencji, rozumianej jako zdolność dostosowania do zmieniających się warunków środowiska.

Paweł Cudny, menedżer produktowy, Himoinsa Polska
Najważniejszym wydarzeniem dla spółki Himoinsa Polska w roku bieżącym była bez wątpienia przeprowadzka do nowej siedziby w podwarszawskiej miejscowości Stary Konik. Dzięki temu otrzymaliśmy do dyspozycji większą powierzchnię biurową i serwisową, przez co możemy działać ze zdwojoną siłą. Dysponujemy również większym magazynem, dzięki czemu mamy zabezpieczoną dużą ilość maszyn które jesteśmy w stanie dostarczać klientom „od zaraz”.
Rok 2019 jest bardzo dobrym rokiem jeśli chodzi o sprzedaż. Kończymy bowiem rok, który powinien zakończyć się wzrostem rzędu 10-20%. Bardzo dobre wyniki odnotowujemy w branży budowlanej, a naszymi głównymi klientami są wiodące wypożyczalnie sprzętu budowlanego, które zamawiają bardzo duże ilości agregatów prądotwórczych. Także w przypadku nietypowych sytuacji, jak np. tej związanej z usuwaniem awarii warszawskiej oczyszczalni ścieków Czajka - posłużyło do tego naszych 19 agregatów prądotwórczych. Bardzo dynamicznie rozwija się też sprzedaż do rolnictwa, np. do ferm drobiu czy stawów rybnych - Himoinsa jest liderem jeśli chodzi o ten segment rynku. W efekcie powiększyła nam się też załoga, która obsługuje sieć dilerów na terenie Polski. Trendy rynkowe wskazują, że klienci chętniej wybierają agregaty w obudowach dźwiękoszczelnych, przyjazne środowisku pod względem norm emisji spalin. Sektor budowlany zgłasza zapotrzebowanie. . .

 


Reklama
Powiązane artykuły